واعظی: پروژه دولت الکترونیک رونمایی می‌شود

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کسب و کار، اشتغال، تولید محتوا،‌ خدمات نرم‌افزار (اپلیکیشن) را اولویت‌های این وزارتخانه در سال 1395برشمرد و از رونمایی پروژه ملی دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات در راستای اقتصاد مقاومتی درآینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، واعظی روز سه‌شنبه در همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات(ICT ) و اقتصاد مقاومتی که هم اکنون در سالن شهید قندی این وزارتخانه در حال برگزاری است، افزود: تحقق دولت الکترونیک بستر مناسبی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیانی ‌شدن اقتصاد کشور است.
وی به ارتباط 17 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها با بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم بستری با کمک اپراتورها و بخش خصوصی ایجاد کنیم تا زمینه اشتغال این فارغ التحصیلان در شرکت‌های تازه تاسیس مرتبط با این بخش فراهم شود.
واعظی خواستار صدور پروانه‌های جدید توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف ایجاد اشتغال بیشتر در این بخش شد و گفت: باید روش‌های توسعه و کسب و کارهای نو تدوین شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تدوین 70 هزار نرم‌افزار (اپلیکیشن) در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: تدوین این میزان نرم‌افزار بیانگر ظرفیت اشتغالزایی است که باید برای اشتغال‌آفرینی‌های جدید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: زمینه کار در کشور بسیار وسیع است که باید از آن برای ایجاد اشتغال بیشتر استفاده کرد.
واعظی بر برون‌سپاری کارها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های زیرمجموعه تاکید کرد و گفت: باید با هماهنگی بیشتر برای توسعه این بخش اقدام شود.
مقام ارشد حوزه ارتباطات کشور با تاکید بر این که دنبال توسعه جدی ICT در کشور هستیم، گفت: امسال باید هر آنچه تاکنون برای توسعه این بخش انجام شده به دو برابر افزایش پیدا کند.
وی اولویت سال گذشته را توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرد که اکنون ریل‌گذاری لازم برای آن انجام شده و گفت: کمبود بودجه به هیچ وجه نباید منجر به توقف برنامه‌های مصوب شود.
واعظی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها منحصر به تهران نیست، گفت: همه مدیران استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظفند برنامه‌های خود را منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش ببرند.
وی افزود: باید هدف همه کارهای انجام شده و در دست اقدام بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات رضایت مردم باشد و اپراتورها و همه مدیران پاسخگوی مطالبات مردمی باشند.
وی نقش بخش ICT در کشور را تنها منحصر به ارائه تلفن و اینترنت ندانست و تاکید کرد: اکنون ICT نقشی اساسی در توسعه کشور دارد که همه ارکان نظام به این امر معترف هستند.
واعظی تحقق اقتصاد مقاومتی را سیاست اصلی دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: دنبال شعاری برخورد کردن با اقتصاد مقاومتی نیستیم و این را قبول نداریم بلکه مصمم هستیم با ارائه برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.
دولت الکترونیک یا دولت دیجیتالی، به استفاده دولت از فناوری اطلاعات برای جابجایی اطلاعات بین مردم، سازمان ها، بازار و دیگر ارکان دولتی گفته می شود.

102/602

کد خبر: 623904

وب گردی

وب گردی