رسیتال آواز کلاسیک گروه "آوای یکرنگی" در نیاوران به صحنه می رود

دراین کنسرت قطعات رستیال تخصصی لید، ازآهنگسازان آلمانی ،فرانسوی و ایرانی برای مخاطبان اجراخواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، رسیتال آواز کلاسیک گروه" آوای یکرنگی" 28 فروردین ساعت 21 درسالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزاری می شود.

کنسرت رسیتال آواز کلاسیک آوای یکرنگی یه سرپرستی یزدان یک رنگیان و با آواز حمید خسروشاهی بهروی به صحنه می رود.
یزدان یکرنگیان نوازنده پیانو در خصوص این اجرا اظهارداشت: دراین کنسرت قطعات رستیال تخصصی لید، ازآهنگسازان آلمانی ،فرانسوی و ایرانی برای مخاطبان اجراخواهد شد.
وی افزود:در رسیتال تخصصی لید آهنگسازی براساس شعر نوشته می شود و اوج این موسیقی درقرن 19 میلادی نزد آهنگسازان آلمانی بوده است و سپس آهنگسازان فرانسوی ازاین سبک پیروی کردند.
سرپرست گروه یکرنگی درادامه بیان داشت:درایران آهنگسازان کمی قطعاتی رسیتال تخصصی لید ساخته اند ، آهنگسازانی چون شریفیان و روحانی آهنگسازانی هستند که دراین سبک تعداد محدودی قطعه ساخته اند و دراین اجرا نیز ما2 قطعه موسیقی از شریفیان ،براساس شعری ازحافظ اجراخواهیم کرد .
یک رنگیان با تأکید براینکه رستیال آواز تخصصی لید برای اولین بار است که درایران به روی صحنه می رود گفت: درموسیقی کلاسیک ایرانی این سبک فراموش شده است درحالی که ما اشعارکلاسیک و معاصر زیادی داریم که آهنگسازان می توانند برای ساخت این نوع موسیقی ازآن استفاده نمایند. همانطور که آهنگساز مشهورجهانی چون شوبرت ،برامزبرروی اشعار حافظ ،قطعه لید نوشته اند.

507502

کد خبر: 623932

وب گردی

وب گردی