روند تجدیدنظرخواهی وکیل بابک زنجانی نسبت به رای صادره آغاز شد

وکیل بابک زنجانی امروز از پایان یادداشت برداری حکم 318 صفحه‌ای متهم نفتی خبر داد و بر این اساس، روند تجدیدنظرخواهی وکلای متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی نسبت به رای صادره آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، وکیل بابک زنجانی امروز از پایان یادداشت برداری حکم 318 صفحه‌ای متهم نفتی خبر داد و بر این اساس، روند تجدیدنظرخواهی وکلای متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی نسبت به رای صادره آغاز شد.

9دی ماه سال 92 بود که خبر بازداشت بابک زنجانی با نام کامل«بابک مرتضی زنجانی» در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت. غلامحسین محسنی اژه‌ای،سخنگوی قوه قضائیه در همان روز و در خصوص بازداشت زنجانی،گفت: «بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده در هفته‌های اخیر از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.»

پس از بازداشت این فرد، بررسی‌ها درباره دستیابی به نوع اتهامات این فرد و همچنین نحوه رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد بدهی نفتی عامل بازداشت بابک زنجانی بوده است. در خبرهای تکمیلی از سوی مسئولان قضایی و رسانه‌ها، آمده بود که این فرد پرونده‌اش از سوی سازمان بازرسی کل کشور تکمیل شده است و بر این اساس پرونده متهم نفتی مورد رسیدگی قرار گرفت.

دی ماه سال 93 بود که سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور قرار مجرمیت بابک زنجانی خبر داد و گفت: قرار مجرمیت بابک زنجانی 2000 صفحه است و باید هر صفحه مطالعه شود و زمان می‌برد تا تائید شود و پرونده بسیار سنگین و شامل 209 جلد است که با ملزومات آن هر جلد 200 صفحه دارد.

بررسی پرونده بابک زنجانی ادامه داشت تا اینکه 11 مهر ماه سال گذشته جلسات محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی بر اساس کیفرخواست 237‌ای به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد و دادگاه در بیست و شش جلسه و با حضور خبرنگاران به اتهامات این سه نفر رسیدگی کرد.

در نهایت 16 اسفند ماه سال گذشته حکم این پرونده صادر و بابک زنجانی متهم ردیف اول، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی به اعدام، رد مال و جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شدند.

این حکم 16 فروردین ماه امسال در 318 صفحه به رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی ابلاغ و یادداشت برداری از آن آغاز شد.
رسول کوهپایه زاده امروز از پایان یاداشت برداری حکم موکلش خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رای 318 صفحه بود قرار بر این شد که از رای یادداشت برداری کنیم که در این راستا با هماهنگی دادگاه از 3 تایپیست استفاده شد.

او ادامه داد: روز گذشته کار تایپ به اتمام رسید و طبق قانون از روز 22 فروردین به مدت 20 روز فرصت داریم که لایحه اعتراضی خود را تقدیم کنیم.

وکیل بابک زنجانی گفت: در مهلت مقرر قانونی لایحه اعتراضی تقدیم خواهد شد.
20106



کد خبر: 623997

وب گردی

وب گردی