جدیدترین مجموعه شعر دکتر حداد عادل رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی مجموعه شعری «هنوز هم...» سروده دکتر غلامعلی حدادعادل با حضور و سخنرانی بهاءالدین خرمشاهی، علیرضا قزوه و فاضل نظری ساعت 17:30 یکشنبه بیست و نهم فروردین ماه در تالار مهر حوزه هنری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم همچنین شخصیت‌هایی همچون حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ... نیز حضور دارند.

مجموعه شعری «هنوز هم...» سروده‌های دکترغلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی است که از سوی سوره مهر منتشر شده است.

در این کتاب علاوه بر غزل، چند قصیده و قطعه و رباعی هم به چاپ رسیده است. ترتیب اشعار در این مجموعه از این قرار است: تحمیدیه، غزل‌ها، بهاری‌ها، بارانی‌ها، دوستانه‌ها، شوخ‌طبعی‌ها، قصیده‌ها، قطعه‌ها، رباعی‌ها و ترجمه‌ها (برگردان شعر به شعر..)

غلامعلی حداد عادل درباره زمان سرودن اشعار این مجموعه گفته بود: اتفاقی که باعث شد تا دوباره با حال و هوایی دیگر به ‌شعر گفتن بازگردم شهادت برادرم، مجید، بود. تأثیر این اتفاق در من شبیه تأثیر بعضی زمین‌لرزه‌های سخت بود که سبب پیدا شدن چشمه‌های جدیدی در زمین می‌شوند؛ شعرهایی که در این دفتر آمده، عمدتاً، شعرهایی است که زان پس سروده‌ام.

سروده ذیل، غزلی به چاپ رسیده در این کتاب است که عنوان کتاب نیز برگرفته از این غزل است:
با من به خنده گفت که باری هنوز هم؟
گریان جواب دادمش، آری هنوز هم
آری اگر تو نام من از یاد برده‌ای
از دل نرفته یاد تو، باری، هنوز هم
شوق هزار غنچه نشکفته با من است
تا بشکفد به باغ بهاری، هنوز هم
سر می‌نهم به بالش حسرت، در این امید
تا سر نهم به دامن یاری، هنوز هم
زآن آتشی که عشق تو در جان من فکند
مانده است شعله‌وار شراری، هنوز هم
عادل! صبور باش که در این جهان کسی
یک گل نچیده بی‌غم خاری هنوز هم

لازم به ذکر است مراسم رونمایی این اثر ساعت 17:30 روز یکشنبه در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

502502

کد خبر: 624022

وب گردی

وب گردی