عرضه گوشت میش و بز به اسم گوشت گوسفندی

گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران که نظارت بر عرضه مواد غذایی و واحدهای صنفی مرتبط با سلامت مردم را تشدید کرده، به نظارت بر عرضه گوشت در قصابی‌های تهران پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، جلسه هماهنگی با حضور محمد محمدی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران و نمایندگان اتحادیه گوشت گوسفندی تهران، بازرسان اتاق اصناف و نماینده انجمن حمایت از مصرف کنندگان برگزار شد.

عرضه گوشت میش و بز به اسم گوشت گوسفندی

محمدی در ابتدای جلسه به تبیین تخلف صورت گرفته در قصابی‌ها پرداخت و گفت: همه‌روزه در کشتارگاه‌ها، تعداد زیادی گوسفند، میش و بز به کشتار می‌رسد و توزیع کنندگان، گوشت‌ها را در قصابی‌ها توزیع می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات تهران افزود: نکته جالب این است که در قصابی‌ها همه این گوشت‌ها تحت عنوان گوشت گوسفند به فروش می‌رسد. کدام قصابی را سراغ دارید که بر روی تابلوی قیمت خود، قیمت گوشت گوسفندی و گوشت میش و بز را جدا نوشته باشد؟ متأسفانه این کار نوعی گران فروشی پنهان و فریب مردم است.

محمدی اضافه کرد: همچنین در قصابی‌ها گوشت ماده گاو به اسم گوشت گوساله جوان به فروش می‌رسد و جالب اینکه تعداد زیادی از قصابی‌ها هم جواز کسب از اتحادیه ندارند. متأسفانه توزیع کننده‌های گوشت، زیر نظر هیچ اتحادیه‌ای نیستند و از همین جا هم تخلفات آغاز می‌شود.

1600 قصابی تهران مجوز ندارند

نایب‌رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران نیز گفت: هم اکنون 900 قصابی فعال و دارای مجوز در تهران وجود دارد و یک هزار و 600 قصابی نیز هیچ مجوزی ندارند.

علیرضا فرجی افزود: اطلاعات قصابی‌های فاقد مجوز به اتاق اصناف داده شده است تا نسبت به برخورد و پلمب این واحدهای صنفی اقدام شود.

به‌ گفته وی، قیمت گوشت گوسفندی کشتار دوشنبه، 32 هزار تومان است و گوشتی که در قصابی‌ها به اسم گوشت گوسفندی و قیمت 30 هزار تومان در هر کیلو عرضه می‌شود، گوشت میش است.

به‌گفته نایب‌رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران، قیمت هر کیلو گوشت میش 22 هزار تومان است.

102

کد خبر: 624070

وب گردی

وب گردی