اختصاص یارانه خرید کتاب به 86 هزار دانش آموز و معلم در نمایشگاه کتاب تهران

مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص بن 50 هزار تومانی به 86 هزار دانش آموز و معلم در استان های تهران، قم و البرز در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبرزاده درباره چگونگی انتخاب دانش آموزان برای تخصیص یارانه های اعلام شده گفت: برای اجرای این طرح تلاش شده تا دانش آموزانی انتخاب شوند که محل سکونت آن ها به محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نزدیک باشد. از این رو در نخستین دوره این طرح، 80 هزار دانش آموز برای دریافت یارانه خرید کتاب انتخاب شده اند.

وی افزود: همچنین یارانه 60 هزارتومانی به 6 هزار معلم جهت خرید کتاب از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اختصاص یافت.

مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اختصاص یارانه خرید کتاب به دانش آموزان سایر استان های کشور نیز گفت: به دلیل فاصله مسافتی زیاد دیگر استان ها با تهران، دانش آموزان سایر استان ها در این طرح قرار نمی گیرند اما درصورت موافقت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه خرید کتاب در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب استانی به دانش آموزان استان های مربوطه تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است، بن کتاب به دانش آموزان جهت خرید کتاب در نمایشگاه کتاب تهران امسال برای نخستین بار ارائه می شود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

507502

کد خبر: 624288

وب گردی

وب گردی