گاو صندوق بانک پاکدشت باز نشد ؛ دزد ناشی دستگیر شد

دزد ناشی که پس از ورود به بانک نتوانسته بود قفل گاو صندوق بانک را باز و سرقت کند، توسط ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، سرهنگ ناظری در این باره گفت: در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیس 110 مبنی بر یک مورد سرقت بانک در شهر پاکدشت که با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله عوامل انتظامی و پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.

او گفت: در بررسی های اولیه صورت گرفته، مشخص شد متهم موفق به باز کردن گاو صندوق حاوی پول و وجه نقد نشده ولی اقدام به تخریب قفل گاوصندوق کرده است.

این مقام انتظامی گفت: با انجام بررسی های همه جانبه، ماموران پلیس آگاهی به سرنخ هایی از سارق سابقه دار دست یافتند.

سرهنگ ناظری گفت: عوامل پلیس آگاهی پس از شناسایی محل اختفای متهم طی یک عملیات ضربتی، وی را در منزلش دستگیر کردند. متهم در بازجویی فنی و تخصصی با توجه به وجود ادله و مدارک جرم به سرقت انجام شده از بانک، اعتراف کرد و صحنه جرم توسط عوامل پلیس آگاهی بازسازی شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

ناظری خطاب به بانک ها و موسسات مالی چند راهکار مهم جهت پیشگیری ازسرقت توصیه کرد:
1-نصب و آماده به کار بودن دوربین های فضای بیرونی بانک و پوشش تا شعاع مناسب که تسلط کامل بر عابر بانک های مربوطه را داشته باشد؛ در صورت امکان نصب دوربین در مانیتور عابر بانک ها، نصب منظم دوربین ها در داخل بانک به طوری که تمام فضای داخلی و اماکن حساس بانک را تحت پوشش قرار دهد و محل نگهداری رک و سرور ها از امنیت کافی برخوردار باشد.

2-استفاده از ریموت و نصب پدال های اعلام خطر در چندین نقطه از بانک، به خصوص طبقات فوقانی و آبدار خانه ها و آشنایی پرسنل از نحوه استفاده آن.

3-آماده به کار بودن سیستم روشنایی برق سراسری در اطراف بانک و درب ورودی، داشتن منبع برق اضطراری( یو پی اس).

4-نصب حفاظ آهنی بر روی درب و پنجره بانک، نصب قفل داخلی بر روی پنجره های بانک، استفاده از قفل های مغزی و آویز کتابی مستحکم.

5-نصب حفاظ بر روی راههای ورودی به بانک از قبیل دهانه کولر ، نور گیر ،درب های پشت بام، پاسیو و ....

6-آماده به کار بودن آژیر خطر، محل نصب آژیر خطر و دوربین ها طوری تعبیه شود که به سادگی قابل تشخیص و در دسترس سارقان نباشد و اتصال اتوماتیک آژیر خطر به تلفن 110و تلفن مسئولان بانک.

7-مجهز بودن بانک به گاوصندوق های رمز دار و استفاده از سنسورهای لرزشی و حرارتی، شارژ بودن کپسول های اطفاء حریق.

105105

کد خبر: 624314

وب گردی

وب گردی