میرمحمدی:  افزایش ۲۰ درصدی تقاضای ایجاد حزب در دولت یازدهم

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تاکید کرد: در دولت یازدهم شاهد افزایش ۲۰ درصدی تقاضا برای ایجاد و فعالیت احزاب در کمیسیون بودیم.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمدحسین میر محمدی ، فعالیت احزاب و توجه دولت به این گروه سیاسی را ارزیابی کرد و گفت: دولت و کمیسیون ماده 10 احزاب که در وزارت کشور برگزاری می شود با رویکرد مثبت به بحث احزاب می پردازد و تصمیماتی گرفته می شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس نهم شورای اسلامی به خانه ملت گفت: اما اینکه احزاب در دولت یازدهم چه اقدامات و پیشرفت هایی در تاثیر گذاری عرصه سیاسی داشتند به فعالیت و انسجام آنها بر می گردد. تصور می کنم خود احزاب باید بر روی کار کرد خود تمرکز کنند و پس از مستقر شدن خانه احزاب، تصمیماتی در این باره بگیرند.

وی با بیان اینکه احزاب باید به وحدت برسند تا کارشان پیش برود، اظهار داشت: بنابراین تقویت احزاب و فعال شدن آنها ارتباطی به دولت یا کمیسیون ماده 10 ندارد و باید خودشان برای رشد تلاش کنند.

این نماینده کمیسیون ماده 10 احزاب به مسئولیت این کمیسیون در قبال احزاب اشاره کرد و گفت: این کمیسیون تنها مسئولیت نظارتی را بر عهده دارد تا احزاب از چارچوب قانون تخطی نکنند.اینکه به چه نحوه و در کدام محله ساختمانی برای خانه احزاب در اختیار بگیرند و یا خانه را به چه نحوی اداره کنند به خوداحزاب بر می گردد و با تجمیع آرا باید در این موضوعات تصمیمی اتخاد کنند.

میر محمدی در خصوص رویکرد کمیسیون ماده 10 احزاب در دولت یازدهم توضیح داد: کمیسیون رویکردی بر اساس قانون دارد، اما در شرایط جدید، تقاضا برای تشکیل و ایجاد حزب بیشتر شد. با افزایش تقاضا کار و مسئولیت کمیسیون بیشتر شد. در این عرصه اعضای کمسیون تلاش کردند از فضای جدید به گونه ای استفاده شود که بحث مردم سالاری دینی در قالب احزاب تجلی پیدا کند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیسیون ماده 10 احزاب، تاکیدکرد: به طور تقریبی در دولت یازدهم شاهد افزایش 20 درصدی تقاضا برای ایجاد و فعالیت احزاب در کمیسیون بودیم.

203/201

کد خبر: 624354

وب گردی

وب گردی