رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: توان رزمی و دفاعی کشور موجب شده که مسئولان با اقتدار صحبت کنند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان این که اقتدار و سربلندی امروز کشورمان مرهون تلاش و قدرت دفاعی نیروهای مسلح است گفت: توان رزمی و اقتدار دفاعی در کنار روحیه معنوی از مولفه های بازدارندگی است و همین توان رزمی و دفاعی که با حضور جوانان مومن و متعهد و با دستیابی به انواع تجهیزات دفاعی بومی بویژه تجهیزات موشکی بدست آمده است، امروز باعث شده است تا مسئولین دیپلماسی کشور در عرصه های بین المللی با اقتدار صحبت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جمع خانواده و کارکنان مرکز آموزش توپخانه شهید صیاد شیرازی در اصفهان اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) با نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان و بدخواهان انقلاب دادند و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بود، تأئید کردند. عزت، عظمت و اقتدار ارتش همواره یکی از دغدغه های آن عزیز بود و ایشان از آغاز شکل گیری نظام اسلامی در ایران و تا پایان جنگ تحمیلی نیز بر این عظمت و عزت تأکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: دشمنان انقلاب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به جهت خلع سلاح کردن نظام و محروم کردن آن از بازوی پرتوان نیروهای مسلح، جنگ روانی شدیدی را علیه ارتش به راه انداخته و با شعار انحلال ارتش قصد ضربه زدن به انقلاب را داشتند که امام راحل با هوشیاری و دور اندیشی خاص خود فرمان ماندگاری ارتش را صادر فرمودند و با نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان و بدخواهان انقلاب دادند و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بودند تأئید کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین با بیان این که بدنه ارتش و فرماندهان مومن و متعهد آن از تأئید امام خمینی(ره) روحیه مضاعفی گرفته بودند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از 48 هزار شهید و هزاران جانباز برگ زرینی بر اوراق پر افتخار خود و ملت افزودند تا جایی که مقام معظم رهبری از ارتش با نام ارتش حزب الله یاد کردند.

آل هاشم در ادامه سخنان خود به فرارسیدن سالروز شهید سپهبد صیاد شیرازی اشاره و ضمن برشمردن خصوصیات بارز اخلاقی آن شهید والامقام، وی را یک فرمانده و مدیر کارآمد در تمام عرصه ها خواند که می تواند یک الگوی موفق برای فرماندهان و دیگر افراد باشد.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی عاشق اهل بیت (علیهم السلام) بود، افزود: یکی دیگر از ویژگی های بارز آن شهید والامقام تخصص و دانش نظامی بالای او بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین شهید صیاد را عامل وحدت میان رزمندگان اسلام در جبهه های نور علیه ظلمت دانست و در این خصوص تصریح کرد: شهید صیاد در شکل دهی نیروهای ارتش در دوران انقلاب و قبل از انقلاب و ساماندهی نیروهای انقلابی و حزب الهی در ارتش نقش بسزایی داشت. زمانی که شعار ارتشی و سپاهی دو لشگر الهی مطرح می شود، شهید صیاد با هوشیاری شعار ارتشی و سپاهی یک لشگر الهی را مطرح و آن را نهادینه نمود.

وی در ادامه به دیدار نورزی فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر فرزانه انقلاب اشاره و دراین باره تصریح کرد: آن چه که معظم له در این دیدار مورد تاکید قرار دادند بحث آمادگی های رزمی نیروهای مسلح بود اما در این خصوص تاکید فراوانی بر معنویت کارکنان نیروهای مسلح داشتند و البته فرمودند در باب معنویت کارهای زیادی شده است. ما برای افزایش معنویت در بین کارکنان نیروهای مسلح هرقدرکار کنیم باز هم جا دارد. این مهم فقط وظیفه عقیدتی سیاسی ها نیست و فرماندهان هم وظیفه دارند برای کارهای فرهنگی سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با تاکید براین نکته که یکی از وظایف مهم فرماندهان، تقویت نیروی اعتقادی کارکنان است، خاطرنشان کرد: الحمدالله امروز فرماندهان ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران از چهره های ارزشمند و انقلابی هستند.

201/201

کد خبر: 624358

وب گردی

وب گردی