کوچکترین «ضربان‌ساز قلب» جهان ساخته شد

کوچکترین «ضربان ساز قلب» جهان که می‌تواند بدون نیاز به جراحی در بدن کار گذاشته شود، از سوی اداره غذا و داروی آمریکا تاییدیه گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، کوچکترین «ضربان‌ساز قلب» جهان که می‌تواند بدون نیاز به جراحی در بدن کار گذاشته شود، توسط متخصصان آمریکایی ساخته شد.

به گزارش «نیوزویک»، این ضربان‌ساز به‌قدری کوچک است که نیاز به جراحی ندارد و به این ترتیب به اولین دستگاهی بدل گشته است که موفق شد از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا تأییدیه بگیرد.

بر اساس این گزارش این سیستم میکروترانس (TPS) اندازه‌ای در حدود یک قرص ویتامین دارد و فقط یک دهم اندازه «ضربان‌ساز قلب» قدیمی حجم دارد.

انجام آزمایش بالینی این وسیله حیاتی در 56 مرکز پزشکی در 19 کشور جهان، نشان می‌دهد که عوارض این وسیله در مقایسه با دستگاه‌های سنتی 51 درصد کمتر است.

این دستگاه می‌تواند با استفاده از یک لوله «کاتتر»(catheter) و از طریق کشاله ران وارد بدن انسان شود و نیاز به عمل جراحی بزرگ را از بین ببرد.همچنین این دستگاه به طور مستقیم با استفاده از شاخک‌های کوچک به قلب متصل می‌شود و برای منظم‌کردن ضربان قلب، پالس‌های الکتریکی تولید می‌کند.

دستگاه‌های قدیمی‌تر با ایجاد یک «جیب جراحی»(surgical pocket) زیر پوست در نزدیکی ترقوه نصب می‌شدند و با استفاده از سیم به قلب متصل می‌شود.

20103

کد خبر: 624422

وب گردی

وب گردی