بخش هایی از دزفول زیر آب رفت/ رودخانه دز طغیان کرد/ ساکنان بخشی از شهر، خانه ها را ترک کنند

به دنبال بارندگی های شدید در شهرستان دزفول، رودخانه دز طغیان کرده و پل شناور نصب شده روی این رودخانه را نیز با خود برد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، به دنبال بارش باران شدید در شمال خوزستان و استان لرستان به خصوص در شهرستان دزفول، رودخانه دز طغیان کرده و اکنون بخش هایی از شهر دزفول که در کنار این رودخانه قرار دارند، به زیر آب رفته اند.

گزارش های میدانی خبرنگار مهر حاکی از آن است که با تداوم باران های شدید در دزفول و شدت آب، پل شناور نصب شده روی رودخانه دز که محل تردد خودروها بوده را نیز از صبح امروز با خود برده است. همچنین جاده ساحلی، بوستان های اطراف این رودخانه از جمله بوستان معروف «علی کله» دچار آبگرفتگی شده و به زیر آب رفته است.

هشدارهای لازم به ساکنان اطراف روخانه داده شده و ممکن طغیان بازهم افزایش پیدا کند. همچنین هم اکنون تعدادی از روستاهای پائین دست رودخانه دز در محاصره سیلاب قرار گرفته اند و امدادرسانی به این روستاها آغاز شده است. تخلیه این روستاها به وسیله خودرو و با بسیج امکانات شهری آغاز شده و در حال انجام است.

حبیب آصفی فرماندار دزفول گفت: در حال حاضر ورودی رودخانه دز حدود هشت هزار مترمکعب در ثانیه است و خروجی آن نیز به ناچار به پنج هزار و ۱۰۰ متر مترمکعب می رسد.

او افزود: رودخانه گنجایش این میزان ورودی را نداشته و چون ظرفیت سد هم پر شده با جاری شدن سیل عظیمی از آب مواجه هستیم.

فرماندار دزفول گفت: طبیعی است که این طغیان خسارت هایی را در پی دارد ولی به لطف خدا تا کنون تلفات جانی نداشتیم.

آصفی افزود : تا به حال به پارک ها خسارت سنگینی وارد شده، مقداری از پل شناور را آب برده و تعدادی هم دام تلف شده است.



هم اکنون تمام ستادهای مدیریت بحران در شهرهای استان خوزستان به حال آماده باش در آمده و اطلاع رسانی لازم برای فاصله گرفتن از حریم رودخانه های کارون، کرخه و دز صورت گرفته است.

از اهالی ساکن در محدوده غربی ساحل رودخانه دز در شهر دزفول و در حد فاصل پل های شریعتی و قدیم دزفول نیز خواسته شده تا منازل خود را ترک کنند.

105105

کد خبر: 624532

وب گردی

وب گردی