سه گانه «جنگ ستارگان» دوباره به روی پرده می رود

سه گانه اصلی سری فیلم‌های محبوب و علمی تخیلی «جنگ ستارگان» مجددا در سینماهای آمریکا به روی پرده می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، سه فیلم «امیدی تازه» (1977)، «امپراطوری ضربه می‌زند» (1980) و «بازگشت جدای» (1983) که از آن به عنوان سه‌گانه اصلی از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان یاد می‌شود، از تاریخ 30 اوت پس از سال‌ها در سینماهای آمریکا اکران می‌شود.

قرار است این سه فیلم با فرمت اکران سال 1997 اکران شود و در بیشتر سینماها به صورت پیاپی و در قالب یک فیلم به روی پرده برود.

پس از ساخت سه گانه اصلی «جنگ ستارگان» بین سال‌های 1977 تا 1983، «جورج لوکاس» سه‌گانه‌ای پسانگر از این فیلم را بین سال‌های 1997 تا 2005 شامل فیلم‌های «تهدید شبح» (1999)، «حمله کلون‌ها» (2002) و «انتقام سیت» (2005) ساخت و در ادامه و پس از یک وقفه هفت ساله حق ساخت این مجموعه فیلم را در سال 2012 به قیمت چهار میلیارد دلار به کمپانی دیزنی فروخت.

سال گذشته هفتمین قسمت از این مجموعه فیلم که اولین محصول کمپانی دیزنی بود تحت عنوان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به کارگردانی «جی‌.جی آبرامز» اکران شد و به فروش بیش از دو میلیارد دلار دست یافته است و نام خود را در کنار «آواتار» و «تایتانیک» به عنوان سه فیلم تاریخ سینما ثبت کرده که به فروش بیش از دو میلیارد دلار در گیشه جهانی ست یافته‌اند.

اما رکورد بی‌همتای قسمت «جنگ ستارگان» مربوط به گیشه سینمای آمریکا می‌شود، جاییکه این فیلم با فروش 900 میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا نام گرفت.

کمپانی دیزنی اخیرا ساخت هشتمین قسمت از این سری فیلم را در لندن آغاز کرده است. دراین فیلم که هنوز نام اصلی آن اعلام نشده، نویسندگی و کارگردانی بر عهده «رایان جانسون» است و شاهد بازگشت بازیگرانی چون «مارک همیل»، «کری فیشر»، «آدام درایور»، «دیزی ریدلی»، «جان بویگا»، «اسکار ایساک»، «لوپیتا نیونگو» به این مجموعه هستیم، ضمن این که «بنسیو دل تورو» و «لاورا درن» دو بازیگر جدید این قسمت جدید این فیلم علمی تخیلی هستند.

15 دسامبر 2017 به عنوان تاریخ اکران هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» اعلام شده است.

503

کد خبر: 624533

وب گردی

وب گردی