اورهان پاموک  به لیست نهایی جایزه ادبی بوکر راه یافت

 نویسنده ترک برنده جایزه نوبل و نویسنده ایتالیایی که با نام مستعار می‌نویسد، به فهرست نهایی نامزدهای جایزه بوکر بین‌المللی راه یافتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، اورهان پاموک برنده نوبل ادبیات سال 2006 با کتاب «یک بیگانگی در ذهن من» نامزد به فهرست نهایی نامزدهای بوکر راه یافت.

یکی دیگر از نامزدهای این جایزه یک نویسنده ایتالیایی است که آثار خود را با نام مستعار النا فرانته منتشر می‌کند، او با رمان «داستان کودک گمشده» نامزد این جایزه شده است.

برنده این جایزه 16 می اعلام خواهد شد. در هر حالی که تمام نویسندگان و مترجمان حاضر در فهرست نهایی 1000 پوند جایزه می‌گیرند، جایزه برنده نهایی 50 هزار پوند خواهد بود که به صورت مساوی بین نویسنده و مترجم اثر تقسیم می‌شود.

یان لیانکه نویسنده «چهار کتاب» تنها کسی است که پیش از این نیز نامزد بوکر بوده است. پنج نامزد دیگر برای نخستین بار نامزد شده‌اند.

ادواردو آگوآلوسا با کتاب «نظریه عمومی فراموشی»، هان کنگ با کتاب «گیاهخوار» و رابرت سیتالر با کتاب «کل زندگی» دیگر نامزدهای فینالیست بوکر هستند.

شش کتاب حاضر در فهرست نامزدهای نهایی به شش زبان متفاوت آثار خود را خلق کرده‌اند، و نام چهار کشور برای نخستین بار در فهرست نهایی دیده می‌شود.

تا پیش از این جایزه بوکر بین‌المللی هر دو سال یکبار برای تمام آثار یک نویسنده به او اهدا می‌شد، اما از این پس هر سال و تنها برای یک اثر به نویسنده اهدا می‌شود.

503

کد خبر: 624550

وب گردی

وب گردی