امیردریادار سیاری :  فعال شدن صنعت دریایی موجب اشتغال زایی و توسعه می شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: صنعت دریایی در هر جا که فعال شود موجب اشتغال زایی و توسعه چندین شرکت مرتبط خواهد شد و بسیاری از دانشگاه‌ها را به منطقه خواهد آورد و این امر نیازمند توجه بیشتر به علم و فناوری است.

به گزارش ایسکانیوز، امیر دریادار حبیب الله سیاری در نخستین جلسه شورای مرکز رشد واحدهای فناوری نوشهر با اشاره به شعار امسال و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در سال‌های گذشته نیز رهبر معظم انقلاب بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، ولی امسال ایشان بر اقدام و عمل به‌صورت هوشمندانه اشاره کردند.

وی افزود: طی سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی در قالب همایش، چاپ کتاب و ... در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شد، اما امسال مقام معظم رهبری بر اجرا و عمل و عملیاتی تاکید فرمودند که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش در ادامه به تفاوت قرارگاه و ستاد در اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: امسال قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل شد که برخلاف ستاد که روند اداری معمول است نیازمند کار مستمر و 24 ساعته است.

دریادار سیاری با تاکید بر گذر از طرح ریزی و ورود به عمل و به نتیجه رساندن عمل ابراز کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت علمی، رشد و تلاش باید پایه علمی داشته باشد و اگر نهضت علمی دنبال شود موجب ارتقای سطح علمی و فناوری خواهد شد.

وی با اشاره به توجه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر به امر پژوهش، بیان کرد: توجه به امر پژوهش ما را به فناوری نزدیک می کند و باید این امر سرلوحه کار قرار گیرد.

فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش با تاکید بر ضرورت علم و فناوری خاطرنشان کرد: جنگ در دریاها، جنگ علم است و هر که توانمندی بیشتری داشته باشد پیروز میدان خواهد بود.

سیاری اضافه کرد: ثروت در جهان امروز پول نیست بلکه علم است و علم و فناوری در جامعه امروز نقش مهمی در اشتغال نیز دارد.

وی متذکر شد: دانشگاه علوم دریایی نوشهر دارای ظرفیت خیلی خوبی در منطقه و آسیای جنوب غربی است و دانش آموختگان این دانشگاه، ناوهای آن سوی دنیا را هدایت می کنند و حتی بزرگترین تعمیرات را بدون نیاز به خشکی در دریا انجام می‌دهند که نشان‌دهنده اعتماد به نفس و اعتماد کردن به جوانان و علم و فناوری است.

سیاری در پایان گفت: صنعت دریایی در هر جا که فعال شود موجب اشتغال زایی و توسعه چندین شرکت مرتبط خواهد شد و بسیاری از دانشگاه‌ها را به منطقه خواهد آورد و این امر نیازمند توجه بیشتر به علم وفناوری است.

203

کد خبر: 624580

وب گردی

وب گردی