ساخت تردمیلی که امکان شنا کردن در جا را فراهم می کند

محققان ایرانی موفق به طراحی و ساخت تردمیلی تحت عنوان تردمیل شنا شدند که امکان درجا شنا کردن برای افراد را فراهم می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علیرضا فتحی مسئول تیم ساخت تردمیل شنا روز پنجشنبه در نخستین کنفرانس مهندسی مکانیک و هوافضا در مراسم رونمایی از این تردمیل گفت: کاربرد این وسیله ورزشی، پزشکی و تفریحی است.

او گفت: تعداد زیادی از مردم امکان داشتن استخر در منزل را ندارند زیرا نیاز به فضای زیادی دارد اما از آنجایی که این تردمیل دارای ابعاد کوچکی است، تهیه آن برای همگان میسر است و حتی بیمارستان ها برای کارهای درمانی می توانند از آن استفاده کنند.

فتحی با بیان اینکه سیستم این تردمیل به گونه ای است که فضای رودخانه را شبیه سازی می کند، افزود: پمپ به کار برده شده در آن توان جابجایی 500 لیتر آب را در ثانیه دارد که به این صورت شرایط رودخانه شبیه سازی می شود.
او ادامه داد: تردمیل شنا، در فضایی به ابعاد 2 در 4 متر می تواند نصب و راه اندازی شود، مصرف انرژی آن حدود 3 اسب بخار است و در بیشتر منازل مسکونی قابل نصب است.
فتحی گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این استخر این است که فرد می تواند شدت جریان آب را تنظیم و کنترل کند؛ یعنی می تواند سرعت چرخش آب را بیشتر کند تا با توان بیشتری شنا و یا آن را به رودخانه ای آرام تبدیل کند.

مسئول تیم ساخت تردمیل شنا با بیان اینکه امکان پیاده روی در این استخر نیز وجود دارد، افزود: تردمیل شنا در جشنواره اختراعات به عنوان طرح برجسته و در جشنواره عمل به عنوان طرح برگزیده معرفی شد و مورد تایید فدراسیون شنا نیز قرار گرفته است.

فتحی گفت: از آنجا که برق به طور مستقیم با آب در تماس است، نیاز به فناوری بالایی دارد که از این لحاظ ایمنی بسیار بالایی برای این تردمیل درنظرگرفته شده است.
نخستین کنفرانس مهندسی مکانیک و هوافضا با ارایه 300 مقاله، رونمایی از سه طرح ملی و تجلیل از پیشکسوتان مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

20103

کد خبر: 624603

وب گردی

وب گردی