فواید سیلاب برای تالاب ها/آبگیری تالاب ها از طریق آب باران

معاون امور تالاب‌ها سازمان محیط زیست گفت:‌ سیلاب‌ها برای تالاب‌ها به‌ویژه تالاب‌هایی که رو به خشک شدن هستند فواید بسیار زیادی دارد چرا که به غیر ورود آب به آنها موجب تعدیل شدن شوری تالاب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، مسعود باقرزاده کریمی با اشاره به پدیده سیلاب در برخی استان‌های کشور در روزهای اخیر گفت: بارش‌های اخیر تا حدود زیادی ما را از برنامه جلو انداخت و تاثیرات بسیار مثبتی بر روند تالابی‌ها گذاشته است.

او ادامه داد: بارندگی‌های اخیر موجب شده تا تالاب‌های شادگان و حتی جازموریان رو به بهبود بگذارند و تا حدودی آب در آنها جاری شود.

معاون امور تالاب‌ها سازمان محیط زیست افزود: سیلاب‌ها فواید بسیاری برای تالاب‌ها دارند چرا که مواد غذایی برای تالاب‌ها را با خود همراه می‌کنند و ضمنا از شوری تالاب‌ها می‌کاهند.

باقرزاده کریمی گفت: سیلاب‌های ناشی از باران را دارای فواید زیادی برای تالاب‌ها دانست و یکی از برنامه‌های مهم تالاب‌ها را آبگیری؛ آن هم از طریق باران اعلام کرد.

در روزهای اخیر و به سبب ورود سامانه بارشی به کشور استان‌های ایلام، چهارمحال بختیاری، خوزستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان و همدان دچار سیلاب شدند و خسارت‌های به مردم وارد شده است.

20106

کد خبر: 624778

وب گردی

وب گردی