رییس اورژانس کشور با اعلام آخرین وضعیت سیل غرب کشور از مرگ 4 نفر و مفقود شدن دو تن دیگر در این حادثه خبر داد و گفت: اپیدمی ویروسی اسهال در کرمانشاه با درمان به موقع 9 بیمار مهار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا؛ امین صابری نیا که در حال بازرسی از مناطق سیل زده جنوب غربی کشور است، گفت: سیل روزهای اخیر 9 استان کشور را درگیر کرد و بیشترین آسیب ها در استان ایلام، لرستان و شهر دزفول در استان خوزستان بوده است.

وی گفت: در این حوادث چهار نفر جان خود را از دست دادند، که شامل سه مورد صاعقه زدگی و یک مورد غرق شدگی در استانهای ایلام و لرستان بوده است، یک کودک حدود پنجساله در پلدختر و یک زن جوان نیز در دهلران استان ایلام مفقود شده اند و اگر تا 48 ساعت آینده جسد آنها پیدا نشود، این افراد نیز جزء فوت شدگان سیل اخیر محسوب می شوند.

رییس اورژانس کشور ادامه داد: سیل دو روز گذشته تعداد مصدوم زیادی نداشت و در مجموع در مناطق سیل زده 9 نفر مصدوم شدند که تقریبا همگی با درمان سرپایی مداوا شدند و نیازی به بستری نداشتند. یک زن باردار نیز در استان لرستان با بالگرد به بیمارستان منتتقل شد و تحت مراقبت قرار گرفت.

صابری نیا گفت: نگاه وزارت بهداشت در این نوع حوادث، علاوه بر نجات مصدومان، پیشگیری از بیماری و اپیدمی هایی است که به علت مشکلات بهداشتی از جمله مشکلاتی که در زیرساختهای آب آشامیدنی و فاضلاب به وجود می آید، رخ می دهد و کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها بصورت 24 ساعته مناطق سیل زده را کنترل می کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات موجود آب شرب در شهرهای سپیددشت، درود و تا حدی بروجرد دچار مشکلات بهداشتی شده است و آب بسته بندی شده در این مناطق توزیع می شود که البته گزارش وزارت نیرو حاکی از این است که این مسئله نیز در حال بر طرف شدن است.

رییس اورژانس کشور اضافه کرد:هشدارهای به موقع سازمان هواشناسی باعث شد، افرادی که در کنار رودخانه ها زندگی می کنند، آسیب نبینند و در شهر دزفول نیز که به علت سرریز سد دز بیشترین حجم آب را شاهد بود، با اسکان به موقع 424 نفر در ورزشگاه این شهر، هیچ موردی از مرگ و مصدوم شدن را نداشتیم.

صابری نیا افزود: سیل اخیر هیج اپیدمی بیماری را به دنبال نداشت، فقط حدود 9 مورد بیماری اسهال و استفراغ ویروسی در کرمانشاه مشاهده شد که با اقدام به موقع و بستری بیماران، مسئله مدیریت و کنترل شد.

وی گفت: اقدامات وزارت بهداشت، برای پیشگیری از بیماریها و درمان به موقع مصدومان موفقیت آمیز بوده است و این اقدامات با حضور 24 ساعته نیروهای بهداشتی ودرمانی تا یک هفته پس از اتمام سیل نیز در مناطق سیل زده ادامه خواهد داشت.

در پی بارندگی های یک هفته اخیر بیش از 9 استان کشور شامل خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، بخشی از استان فارس، همدان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و کردستان دچار سیل شدند و هزاران نفر از ساکنان شهرها، روستاها و عشایر این مناطق در این سیل آسیب دیدند.

گزارش سازمان هواشناسی حاکی است، از روز شنبه از شدت بارندگی در مناطق غربی کشور کاهش می یابد اما بارندگی در استانهای شرقی تر و شمال شرقی کشور در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

۲۰۲۰

کد خبر: 624867

وب گردی

وب گردی