عضویت مجموعه آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی ریاست جمهوری ایران

به دنبال بازدید نماینده شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ریاست جمهوری از مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان،  برای اولین بار در گیلان، مجموعه آزمایشگاه های این واحد به عضویت شبکه راهبردی ریاست جمهوری در آمد.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران به دستور ستاری، معاونت محترم علمی و فناوری رئیس جمهور با هدف هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته و راهبردی، از ابتدای تیرماه سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرده است. دامنه پوشش این شبکه شامل آزمایشگاه‌های خدماتی است و بسیاری از بخش‌های آزمایشگاهی وابسته به انواع مؤسسات تحقیقاتی و آموزش عالی اعم از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز آزمایشگاهی زیرمجموعه سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌های مختلف و مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی از اعضای این شبکه هستند.

سهراب کردرستمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در همین رابطه به ایسکانیوز گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان لاهیجان و نیز دارا بودن جایگاهی علمی و فرهنگی ارزنده در کشور، تمام تلاشمان بر این است دانشگاهی پیشرو در خصوص مشارکت و همراهی در توسعه استان و شهرستان و در کنارش حتی کشور باشیم.

او افزود: قصد داریم تا با گسترش تحصیلات تکمیلی، توسعه و ایجاد شرکت های دانش بنیان و نیز شرکت شفا که از الویت های برنامه های این واحد دانشگاهی نیز می‌باشد، دانشگاهی کارآفرین و مردمی باشیم، فلذا بر این اساس با برگزاری جلسات کمیته راهبردی و همراهی مدیران شهری،استانی و کشوری برای حل بسیاری از چالش های شهرستان از جمله محیط زیست و گردشگری برنامه هایی تدوین و در دست اجرا قرار دادیم.

رییس دانشگاه آزاد لاهیجان ادامه داد: در این دوره از فعالیت های دانشگاه با عنایت به سیاست های اتخاذ شده سال 1395 و نیز تحقق «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» تمامی تلاشمان بر این است داشته های علمی،فرهنگی، پژوهشی و ... خود را به میدان عمل بیاوریم و نقش به‌سزایی در توسعه پایدار ایران عزیز اسلامی داشته باشیم.

کرد رستمی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به دلیل بهره مندی از آزمایشگاه های تخصصی مجهز به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته با تکنولوژی بالا، تاکنون خدمات قابل توجهی به اساتید، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاهی منطقه ارائه نموده است، با هدف افزایش خدمت رسانی، برای اولین بار در گیلان موفق به عضویت مجموعه آزمایشگاه‌های این واحد در شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

شایان ذکر است دانشگاه آزاد لاهیجان با ثبت 78 آزمایشگاه در شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی با شماره مجوز 102432 بیشترین تعداد آزمایشگاه ها را در این شبکه ثبت کرده است.

20101

کد خبر: 625033

وب گردی

وب گردی