حسین زاده لطفی: راه‌اندازی رشته‌ مستلزم داشتن مخاطب، نیازسنجی و شناسایی پتانسیل‌های هر منطقه است

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای چشم‎گیر اعضای هیات علمی این دانشگاه را نشان دهنده تعالی علمی آن دانست.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد حسین‌زاده لطفی در پنجمین شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی پیش‎گام در راستای دستیابی به سیاست‎های علم و فناوری ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد.

او اضافه کرد: نخستین و مهم‎ترین الگوی دانشگاه آزاد اسلامی برای تدوین برنامه‎های حوزه آموزش در برنامه ششم توسعه، برنامه‌ریزی مدون و هدفمند تصویب رشته‎ها و میان رشته‎ها مبتنی بر نیازسنجی مناطق مختلف کشور بود.

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه باید رشته‌هایی ایجاد و راه‌اندازی کند که مخاطب داشته باشد و این امر مستلزم نیازسنجی منطقه و شناسایی پتانسیل‌های موجود است.

وی با توجه به نام‎گذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رسیدن به مطالبات رهبری را سرلوحه برنامه‎ها و فعالیت‎های خود قرار داده و امیدواریم در پایان سال همچون گذشته کارنامه‎ای درخشان داشته باشیم.

این مسئول جذب هیأت علمی و ارتقای علمی آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عملکرد مثبت و قابل قبولی در راستای جذب هیات علمی داشته و باید برای رسیدن به استاندارد هیات علمی تلاش بیشتری انجام شود.

حسین‌زاده لطفی با تشکر از عملکرد حوزه آموزش در استان سیستان و بلوچستان، از برگزاری «نخستین کنفرانس ملی ریاضیات و کاربردهای آن در علم و صنعت» در واحد زاهدان نیز قدردانی کرد.

پنجمین جلسه شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با حضور بهروز دانشیان رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرکل امور اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان، رؤسا و معاونان آموزشی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به میزبانی واحد زاهدان برگزار شد.

20101

کد خبر: 625037

وب گردی

وب گردی