سیلاب  4 هزار و 277 بار زنگ آتش نشانی مشهد به صدا درآورد

بارش های سیل آسا در طی دو روز گذشته در مشهد و آبگرفتگی بسیاری از معابر و واحد های مسکونی و صنفی موجب شد تا شهروندان مشهدی چهار هزار و ۲۷۷ بار زنگ سامانه ۱۲۵ را به صدا درآورند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: جاری شدن روان آب ها و آبگرفتگی بسیاری از معابر و همچنین آب افتادگی در واحد های مسکونی و تجاری طی دو روز گذشته موجب شد تا شهروندان چهار هزار و ۲۷۷ بار با سامانه امداد و نجات آتش نشانی تماس برقرار کنند.

آتش پاد دوم حسن جعفری در این رابطه گفت: حوادث به وقوع پیوسته در شهر مشهد بر اثر جاری سدن سیلاب موجب ۱۶۶ ماموریت و عملیات برای کمک به حادثه دیدگان ناشی از سیل و حوادثی هم چون سقوط درخت و تخلیه آب از منازل شد.

او با بیان اینکه طی دو روز گذشته تعداد ۱۱۷ واحد مسکونی و تجاری در شهر مشهد دچارآبگرفتگی شدند افزود: بیشترین این حوادث مربوط به مناطق مسکونی و تجاری آزادشهر،جلال آل احمد، امامت، ایثارگران، حرعاملی، سید رضی، استقلال، میدان امام حسین و اسماعیل آباد تعلق داشت.

او افزود: در این بازه زمانی با حضور به موقع نجاتگران این سازمان تعداد ۱۱ سرنشین که در خودرو و در محاصره سیل قرار داشتند نجات داده شدند.

او ادامه داد: در طی ان مدت همچنین تعداد ۱۳ حادثه سقوط درخت بر روی خودرو به این سازمان گزارش شد که با حضور امدادگران به حادثه دیدگان امدادرسانی شد.

جعفری تعداد حادثه سقوط درخت بر روی دیوار را ۶ مورد،حادثه سقوط اشیای معلق از ساختمان ها به دلیل وزش باد شدید را دو مورد و همچنین تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آب افتادگی را چهار هزار و ۲۷۷ مورد بیان کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: بر اثر تغییر ناگهانی آب و هوا آتش نشانان مشهدی از عصر روز پنجشنبه تا ۷ صبح امروز برای ۲۵۹ مورد حریق و حادثه از ایستگاه های خود خارج شدند که ۱۶۶ مورد آن مرتبط با بارش باران و حوادث ناشی از آن بوده است .

20106

کد خبر: 625047

وب گردی

وب گردی