از سرگیری پرواز هواپیماخورشیدی به دور دنیا

هواپیما خورشیدی Solar Impulse ۲ آماده ادامه سفر به دور دنیاست تا رکوردی جاودانه را به ثبت برساند.

یه گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سال گذشته سفر هیجان انگیز هواپیما خورشیدی Solar Impulse ۲ به دور زمین به دلیل مشکلی که در قسمت باتری های آن به وجود آمد متوقف شد.

برتراند پیکارد و آندره بورشبرگ دو خلبان جسور این هواپیما خورشیدی پس از رسیدن به هاوایی متوجه شدند که ساختار باتری آن به دلیل بیش از حد گرم شدن تخریب شده و به همین دلیل امکان ادامه سفر وجود نداشت.

اما اکنون همه چیز برای از سرگیری این ماراتن بی سابقه مهیا شده است.

هواپیما خورشیدی Solar Impulse ۲ حالا باتریهای جدیدی دارد و در عین حال از سیستم های سرمایشی و پایدارسازی پیشرفته تری نیز بهره می برد. این هواپیما در مدتی که در هاوایی حضور داشته ۱۳ پرواز آزمایشی را با این به روزرسانی ها انجام داده و هرگونه نقصی در آن شناسایی و برطرف شده است.

بررسی های صورت گرفته حکایت از آن دارد که همه چیز برای ادامه سفر به دور دنیا آماده است.

این دو خلبان طی ساعات گذشته در وضعیت آماده باش برای از سرگیری مأموریتشان قرار گرفته اند. آنها ضمن بررسی دقیق اوضاع جوی و پیش بینی های هواشناسی منتظر پنجره پرواز مناسب هستند.

با توجه به متغیر بودن اوضاع جوی که تأثیر مستقیمی بر عملکرد هواپیما خواهد داشت، مقصد بعدی آن فنیکس، سان فرانسیسکو، لس آنجلس یا ونکوور خواهد بود.

در صورتی که همه چیز طبق برنامه ریزی های از پیش صورت گرفته پیش رود، هواپیمای خورشیدی Solar Impulse ۲ از نیویورک، اروپا یا آفریقای شمالی عبور کرده و در نهایت به نقطه آغازین این سفر هیجان انگیز یعنی ابوظبی خواهد رسید.

20103

کد خبر: 625083

وب گردی

وب گردی