تاکید آمریکا بر تجهیز ارتش لبنان به سلاح‌های "با کیفیت بالا"

سفارت آمریکا در بیروت اعلام کرد که فرماندهی مرکزی آمریکا با فرمانده ارتش لبنان و تعدادی از مسئولان ارشد نظامی لبنان دیدار و بر پایبندی کشورش جهت دادن سلاح‌های "با کیفیت بالا" به ارتش لبنان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آلمان د.پ.آ، در بیانیه صادره از سفارت آمریکا در بیروت آمده است که ژنرال جوزف فوتیل، فرمانده عملیات ویژه ارتش آمریکا در چارچوب سفر به برخی کشورهای خاورمیانه، به لبنان سفر کرد که این نخستین سفر وی به منطقه از زمان تصدی این پست در 30 مارس گذشته است.

در این بیانیه آمده است که این مقام آمریکایی با ژان قهوه‌چی، فرمانده ارتش لبنان و دیگر مسئولان برجسته در ارتش لبنان دیدار کرد و همچنین در تمرین‌های نظامی در پایگاه هوایی "حامات" حاضر شد.

فوتیل بر پایبندی ادامه دار آمریکا برای دادن سلاح‌های با کیفیت بالا و همچنین تجهیزات و آموزش ارتش لبنان تاکید کرد تا دولت لبنان بتواند قدرت کنترل مرزها و تمامی نقاط کشور را داشته باشد.

وی در دیدارهایش بر شراکت لبنان و آمریکا در برخورد با خطر تروریسم تاکید و تصریح کرد که آمریکا به توانایی‌های ارتش لبنان در ایفای نقش خود به عنوان مدافع لبنان اطمینان دارد.

در این بیانیه آمده است که از سال 2004 آمریکا بیش از 1.4 میلیارد دلار از کمک‌های امنیتی و تجهیزاتی را به ارتش لبنان ارائه کرده و این ارتش را آموزش داده است.

301301

کد خبر: 625207

وب گردی

وب گردی