نجات قاتل 59 ساله از قصاص  به احترام روز پدر

قاتل 59 ساله ای که 10 سال قبل در زندان مرتکب قتل شده بود با رضایت اولیا دم مقتول در آستانه روز پدر از قصاص نجات یافت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، رسیدگی به این پرونده پنجم تیر سال 85 با قتل مرد 54 ساله ای در زندان رجایی شهر کرج آغاز شد. با حضور تم جنایی در زندان رجایی شهر مشخص شد ساعتی قبل دو زندانی که به اتهام سرقت و مواد مخدر بازداشت شده بودند با یکدیگر درگیر شده که در جریان این درگیری زندانی 54 ساله به نام توحید با اصابت ضربات چاقو به سینه و پهلویش به قتل رسیده است.

در ادامه عامل جنایت به نام کاوه بازداشت و تحقیقات از او آغاز شد. زندانی 49 ساله در نخستین بازجویی به قتل هم بندی اش اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات در دادسرا متهم در دادگاه کیفری محاکمه شد.

کاوه در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: مقتول 70 هزار تومان به من قرض داد و قرار شد چند روز دیگر پول را به او پس دهم. چند روز بعد پول را برای او پس بردم اما توحید ادعا کرد باید 200 هزار تومان به او پس دهم. من که شوکه شده بودم پول را به او داده و رفتم. چند روز بعد او با یک تیزی دست ساز به سراغم آمد و طلب پول کرد که من گفتم پول اضافه نمی دهم. بعد هم او را کتک مفصلی زدم و از سلولم بیرون کردم.

مرد قاتل اضافه کرد:دقایقی بعد توحید اینبار با کارد آشپزخانه به سراغم آمد و با هم درگیر شدیم. در حین نزاع من تیزی او را گرفته و در سینه و پهلویش فرو کردم که جانش را از دست داد.
با اعترافات قاتل 49 ساله او با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که این حکم از سوی دیوان عالی کشور تائید شد.

در حالیکه قرار بود حکم متهم به زودی اجرا شود، سرانجام پس از 10 سال از جنایت ،مادر مقتول امروز با مراجعه به دادسرای امور جنایی از قصاص قاتل فرزندش به حرمت روز پدر گذشت کرد و به مرد قاتل فرصت زندگی دوباره داد.
20106

کد خبر: 625244

وب گردی

وب گردی