تشکیل سه پرونده در محاکم قضایی ترکیه برای بازپس گیری اموال زنجانی

وکیل شرکت ملی نفت ایران گفت:به منظور بازپس‌گیری اموال زنجانی ،شرکت نفت سه پرونده در محاکم قضایی ترکیه تشکیل داده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا مهدوی وکیل شرکت ملی نفت ایران در رابطه با پیگیری اموال بابک زنجانی در کشور ترکیه و شکایت از (قدرت تنجل )امین اموال زنجانی در این کشور گفت:شکایت از(قدرت تنجل) امین اموال زنجانی در ترکیه مربوط به گذشته است.

او افزود:شرکت ملی نفت ایران از طریق دادستانی متوجه شده است که قدرت تنجل شریک و امین اموال زنجانی در شرکت (اونرایر) ترکیه اقدام به واگذاری سهام این شرکت به شخصی به نام (بابانا) کرده است.

وکیل شرکت شرکت ملی نفت ایران گفت:شرکت نفت به عنوان طلبکار در پرونده با تلاش دادستانی و کمک وزارت امور خارجه اقدام به طرح دعوا در محاکم ترکیه کرد که این پرونده تکمیل و طبق قوانین محاکم قضایی ترکیه در حال رسیدگی است.

مهدوی ادامه داد :در واقع شرکت نفت در رابطه با بازپس گیری اموال بیت المال درمحاکم قضایی ترکیه دارای سه پرونده است که یکی مربوط به بحث افزایش سهام و سرمایه شرکت اونرایر و دیگری در رابطه با ابطال معامله قدرت تنجل با شخص بابانا است.

او تاکید کرد:هیچ مالی در هفته های گذشته از سوی بابک زنجانی به شرکت نفت معرفی نشده است و تمام اموال واگذار شده به این شرکت مربوط به زمان اوایل بازداشت زنجانی است.

وکیل شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که بعد از گذشت سه سال زنجانی و وکلای او هنوز در رابطه با بازگردانی اموال با جدیت برخورد نکرده اند، گفت:در حال حاضر دستگاه قضایی در این رابطه ساکت نخواهد نشست زیرا این اموال متعلق به بیت المال و کل کشور است.

20106

کد خبر: 625255

وب گردی

وب گردی