افزایش مقصدهای صادرات محصولات پتروشیمی ایران

مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش مقصدهای صادرات محصولات پتروشیمی ایران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد بساق زاده با اشاره به این که بیشتر بازدیدکنندگان خارجی از دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست تمایل به خرید محصولات پتروشیمی دارند، گفت: دستاوردهای این نمایشگاه همسو با تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی در حاشیه دهمین نمایشگاه ایران پلاست افزود: حضور تولیدکنندگان مواد پلیمری و پلاستیکی در این نمایشگاه یکی از مواردی است که این نمایشگاه را از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی متمایز می کند.

مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که تولید مواد پلاستیکی و پلیمری از محصولات پتروشیمی سبب ایجاد ارزش افزوده بالاتری می شود، افزود: تبدیل هرچه بیشتر مواد پتروشیمی به محصولات پلاستیکی سبب تامین نیاز داخلی و صادرات مازاد آن به کشورهای همسایه می شود.

بساق زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در چهار حوزه مواد اولیه، ماشین آلات، محصولات ساخته و نیمه ساخته، خدمات فنی و مهندسی تصریح کرد: حضور این چهار گروه در کنار یکدیگر در این نمایشگاه تعامل بسیار خوبی میان آنها به وجود می آورد.

مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که حضور شرکتهای داخلی و خارجی در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نسبت به دوره گذشته رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: امیدوارم نتایج این نمایشگاه به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور کمک کند و با افزایش تعاملات بین المللی و انتقال فناوری، بتوانیم هم تامین کننده نیاز داخل و هم صادر کننده به کشورهای جهان باشیم.

بساق زاده با اشاره به این که تامین نیاز داخل کشور اولویت شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، تصریح کرد: هم اکنون حدود 60 درصد محصولات تولیدی مجتمعهای پتروشیمی ایران صادر می شود.

وی به صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای آسیای دور و نزدیک، اقیانوسیه، آفریقا و آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: شرائط تحریم در گذشته سبب کاهش صادرات این محصولات به کشورهای اروپایی شد که امیدواریم هم اکنون با اجرایی شدن برجام و افزایش تعاملات بین المللی، رکورد صادرات این محصولات به اروپا نیز که در سالهای قبل از تحریم حدود 25 درصد بوده است شکسته شود.

مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مذاکراتی که این شرکت با کشورهای خارجی دارد اشاره کرد و گفت: بیشتر بازدید کنندگان خارجی از دهمین نمایشگاه بین المللی، تمایل به خرید محصولات پتروشیمی از ایران دارند.

دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با شعار کسب و کار جهانی از 25 تا 29 فروردین در نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

602/401

کد خبر: 625274

وب گردی

وب گردی