بازار 20 میلیارد دلاری نوسازی و نگهداشت تاسیسات نفتی

مدیرکل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت، اعلام کرد: سالانه باید یک و نیم تا دو درصد ارزش دارایی صنعت نفت صرف نوسازی و نگهداشت تاسیسات نفتی شود که این رقم بالغ بر 20 میلیارد دلار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا اصل عربی صبح امروز در همایش "صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی" با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر با توجه به قرار گرفتن تاسیسات نفتی در نیمه دوم عمر خود، ظرفیت بالایی برای نوسازی و نگهداشت تجهیزات وجود دارد که باید بتوانیم از ظرفیت داخلی در این امر استفاده کنیم.

وی ظرفیت داخلی را برای نوسازی و نگهداشت و تعمیرات نفتی حدود 20 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: دامنه فعالیت این تعمیرات می تواند شامل حوزه 10 قلم کالای نفت نیز باشد.

اصل عربی با بیان اینکه می توانیم 13 میلیارد دلار برای نوسازی ظرفیت ایجاد کنیم افزود: ظرفیت ایجاد شده در بخش تعمیرات پیشگیرانه نیز می تواند بالغ بر 6 میلیارد دلار باشد.

مدیرکل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت با اشاره به ماده 12 قانون رفع موانع تولید تصریح کرد: این قانون به سرمایه گذاران بخش خصوصی اجازه می دهد که بتواند در این بخش نیز وارد عمل شوند.

وی با اشاره به نقش اقتصاد دانش بنیان در زنجیره تامین مبتنی بر قابلیت اطمینان نفت افزود: می توانیم از ظرفیت 10 قلم گروه کالای صنعت نفت در حوزه نگهداری و تعمیرات و همچنین طرحهای توسعه ای این بخش بهره ببریم.

اصل عربی با بیان این که از جمله اهداف ما که مبتنی بر سیاست اقتصاد مقاومتی است، جذب سرمایه گذاران است، تصریح کرد: بر این اساس، به طرحهایی که مبتنی بر نوسازی و بازسازی تاسیسات و نگهداشت نفتی است نیاز داریم و این کار بدون استفاده از مشاوران مهندسی امکان پذیر نیست.

602/401

کد خبر: 625280

وب گردی

وب گردی