تولید داروی درمان سالک، درمرحله کارآزمایی بالینی است

معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: داروی درمان بیماری سالک در مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی مشهد و با همکاری مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام ابداع شده و اکنون در مرحله کارآزمایی بالینی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی خامسی پور روز شنبه در حاشیه این کنگره در با بیان اینکه این دارو مراحل تحقیقاتی و آزمایشگاهی خود را گذرانده است، افزود: در این داروی جدید، داروی 'آمفوتریسین B' داخل لیپوزیم قرار داده شده است.
سالک یک بیماری پوستی است که در اثر ورود انگل تک سلولی به نام لشمانیا به بدن ایجاد می شود و یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و تعدادی از حیوانات از جمله جوندگان و سگ است.
این بیماری با ایجاد یک برآمدگی قرمز رنگ مشخص می شود و سپس به یک توده کوچک سفت و کبود رنگی تبدیل می شود که در صورت عدم درمان مناسب زخمی شده و از خود جوشگاه بدشکلی به جای می گذارد که تا پایان عمر روی پوست باقی می ماند و به زیبایی فرد لطمه می زند و باعث ایجاد اثرات روانی می شود.
علی خامسی پور هدف از تولید این دارو را درمان بیماری سالک عنوان کرد و گفت: این دارو برای رفع اسکار (جای زخم) ناشی از بیماری سالک و جلوگیری از ایجاد اسکار نیست بلکه برای درمان زخم ناشی از بیماری ساخته شده است.
او با بیان اینکه این دارو به صورت پماد موضعی فرموله شده است و تزریقی نیست، افزود: مصرف این دارو مانع از ایجاد اسکار روی پوست نمی شود، اما به طور کلی وسعت اسکار روی پوست افرادی که دارو مصرف می کنند نسبت به بیمارانی که دارو مصرف نکرده اند، کوچکتر است.
خامسی پور گفت: معمولا زخم ناشی از سالک به داروها پاسخ مثبت می دهد اما در موارد بسیار نادر ممکن است این زخم سال ها باقی بماند و بهبود نیابد و به درمان هایی که وجود دارد پاسخ ندهد.
رئیس پنل سالک کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر بیان کرد: افرادی که به ایدز مبتلا هستند و یا عمل پیوند عضو انجام داده اند، نیز در صورت ابتلا به سالک، بیماری آنها وخامت بیشتری می یابد و درمان های موجود دیگر موثر نخواهد بود.
کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر از 27 تا 29 فروردین ماه با حضور متخصصان داخلی و خارجی از 16 کشور دنیا از جمله ایتالیا، فرانسه، آمریکا، انگلیس، عراق، لبنان، آفریقای جنوبی، برزیل و سویس در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

20103

کد خبر: 625283

وب گردی

وب گردی