پاسخ رییس اداره منابع طبیعی شاهرود به حاشیه سازی ها/یا مقلّد باشید یا لااقل به اجتهاد برسید

چندی پیش یکی از فعالان تشکل های زیست محیطی طی مصاحبه ای از ورود بی‌سابقه و چرای دام ها در جنگل ابر انتقاد کرده و آنرا یکی از مهمترین علل تخریب این جنگل برشمرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود؛ او گفته: چرای دام قاتل جنگل ابر است و این چرای بی‌رویه دام‌ جنگل‌ابر را تهدید می‌کند.

اما حسین شوکتی نیا رییس اداره منابع طبیعی شهرستان شاهرود در این باره گفت: این سازمان و ماموران تلاشگر آن همواره چشم و گوش بینایی برای حفاظت از منابع طبیعی و انفال عمومی بوده و هستند. انتظار داریم حضرات در بیان مطالب خود اندکی اطلاعات عمومی خود را افزایش داده و صرفا بدون اطلاع نسبت به ایراد سخنانی که جنس آن مشخص و مبرهن است اقدام نکنند.

وی افزود: آقایان یا باید مقلد باشند یا تلاش نمایند به اجتهاد برسند.

رییس سازمان منابع طبیعی در ادامه سخنان خود با اشاره به بارش های اخیر منطقه در سال گذشته و همچنین سالجاری ابراز داشت: ضمن حفاظت و مراقبت گسترده موظفان و ماموران این سازمان از مناطق جنگلی و حفاظت شده باید بگویم ماموران در جنگل ابر و عرصه های پیرامونی آن به هیچ وجه اجازه ورود هیچگونه دامی را به آن منطقه نخواهند داد چه برسد به چرای بی رویه که این امری غیر ممکن میباشد!

شوکت نیا همچنین با اشاره به بیان موضوع جمع آوری و منتفی شدن انتقال آب قطری به شاهرود گفت: نه تنها لوله ها جمع آوری نشده اند بلکه کارشناسان بلندپایه استان و مسئولان عالی کشوری، استانی و شهرستان درصدد پیدا کردن راه حلی مناسب با کمترین آسیبئبرای اجرایی شدن این پروژه هستند و هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر جمع آوری لوله های انتقال آب از چشمه ساران قطری گرفته نشده است.

کد خبر: 625342

وب گردی

وب گردی