احمدهمتی : رونق اقتصادی باانتقال آب دریای خزر به استان سمنان محقق می شود

نماینده منتخب شهرستان های سمنان،مهدیشهر و سرخه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:سفر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید به سمنان، نقطه عطف برای کاهش دغدغه جوانان، حل کمبود آب و اشتغال و رونق صنایع این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود احمد همتی افزود: انتقال آب خزر به استان سمنان و راه اندازی جاده تجاری اقتصادی ، بندر عباس به بندر امیر آباد اولویت کاری، سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان است.

وی اظهار کرد : انتقال آب دریای خزر به استان سمنان فقط با 180 کیلومتر لوله کشی در افزایش رونق اقتصادی و کشاورزی استان ارزشمند موثر بوده و دولت نیز قصد تحقق این مهم را دارد.

وی با بیان این که باسازی و مرمت جاده غرب به شرق کشور واقع در استان سمنان می تواند زمینه رونق گردشگری را برای منطقه فراهم کند، خاطرنشان کرد:بازسازی جاده حرم تا حرم از برنامه های اساسی دولت یازدهم می باشد.

همتی بازسازی جاده فیروزکوه و اتصال این جاده به راه مواصلاتی معلمان و جندق یکی دیگر از برنامه های پیشنهادی استانداری سمنان در این سفر اعلام کرد و گفت : برای تخصیص اعتبار ایجاد راه ترانزیتی جدید از دولت تقاضای اعتبار

خواهد کرد.

همتی ادامه داد : شهرستان مهدیشهر وبخش شهمیرزاد دارای وضعیت مناسب گردشگری بوده و به عنوان 14 شهر گردشگری معروف کشور مطرح است بنابراین با نگاه ویژه دولت به این شهرستان ها، زمینه حضور گردشگران در استان سمنان فراهم خواهد شد.

وی با بیان این که در دولت های قبل برای حل مهم ترین مشکلات استان اقدامی صورت نگرفت، یادآور شد : دکتر روحانی فرزند استان سمنان است به همین خاطر برنامه های مناسبی برای کاهش چالش استان در نظر دارد.

وی با تاکید بر استقبال پرشور و نشاط مردم از کاروان تدبیر و امید، گفت : در جلسه صبح امروز با حضور استاندار سمنان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاون اجرایی رئیس جمهور، مهم ترین چالش ها و مشکلات استان سمنان بررسی شد.

رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید روز سه شنبه هفته جاری به استان سمنان سفر می کنند.

کد خبر: 625352

وب گردی

وب گردی