شناسایی، انهدام و تعقیب کیفری دو باند کلاهبرداری از نام دانشگاه آزاد اسلامی

با پیگیری اداره کل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی دو باند کلاهبرداری خارج از دانشگاه شناسایی، انهدام و تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در پی شکایت تعدادی از متقاضیان ورود به دانشگاه در مورد مؤسسه ای که با تبلیغات سوء ادعای ثبت نام داوطلبان ادامه تحصیل در یکی از واحدهای شرق کشور دانشگاه آزاد اسلامی را داشت همکاران مرکز حراست دانشگاه با بررسی میدانی و دقیق موضوع، ضمن احراز این مانور متقلبانه گزارش جامعی به ریاست محترم دانشگاه ارائه کردند که بلافاصله در دستور کار دفتر حقوقی قرار گرفت و با طرح شکایت و تعقیب شش ماهه، متهمین خوشوقتانه دستگیر و هم اکنون با صدور کیفرخواست پرونده در دادگاه تحت رسیدگی قرار دارد و ان شاء الله با حساسیت قوه محترم قضائیه حکم محکومیت صادر و این افراد برای تحمل کیفر راهی زندان خواهند شد.

در پرونده دیگری که در دادسرای شهید مقدس تشکیل شده یک شبکه جاعل و کلاهبردار که مدت‌ها تحت رصد نیروهای امنیتی، اطلاعاتی بوده اند، با اسناد جعلی خواستار ثبت نام تعدادی از داوطلبان در یکی از واحدهای دانشگاهی شهر تهران بوده‌اند که با هوشیاری همکاران محترم مرکز حراست و اقدام حقوقی به موقع دفتر حقوقی و هماهنگی با قاضی کشیک در یک اقدام ضربتی دستگیر و با قرار دادسرا (بازداشت موقت) و جهت تحقیقات در اختیار پلیس محترم آگاهی تهران قرار دارند. با مستندات مکشوفه از این تیم 5 نفره صدور حکم محکومیت قطعی خواهد بود.

شایان توجه است که این اقدامات تبهکارانه معمولاً با استفاده از کم اطلاعی و ناآگاهی افرادی می‌باشد که توهم ورود به دانشگاه از طرق غیررسمی را دارند. دانشگاه آزاد اسلامی ضمن پیگیری قاطع هر نوع اقدام مجرمانه به دلیل حفظ کیان دانشگاه و حمایت از داوطلبان ورود به مراکز و مجامع مقدس علمی همانطور که قبلاً مرتباً اعلام نموده تنها راه کسب اطلاع و ثبت نام در دانشگاه را از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به آدرس اینترنتیwww.sanjesh.iau.ac.ir و یا www.azmoon.org معرفی می کند و اعلام می دارد دانشگاه هیچ ارتباطی با موسسات و مراکز خصوصی در زمینه جذب دانشجو نداشته و ندارد.

20104

کد خبر: 625389

وب گردی

وب گردی