پرونده درگیری ماموران نیروی انتظامی با اشرار در ایرانشهربه کجا رسید؟

دادستان ایرانشهر با اشاره به آخرین وضعیت پرونده درگیری ماموران نیروی انتظامی با اشرار در ایرانشهر گفت: نیابت قضایی برای اخذ گواهی انحصار وراثت به خانواده‌های دو ماموری که در این درگیری به شهادت رسیدند، ارسال شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان خانی دادستان ایرانشهر در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده درگیری ماموران نیروی انتظامی با اشرار ایرانشهر گفت: نیابت قضایی برای اخذ گواهی انحصار وراثت به خانواده‌های دو ماموری که در این درگیری به شهادت رسیدند ارسال شده است.

او ادامه داد: یک نیابت قضایی به دادگاه بخش شیب کوه در مورد شهید مهدی اسماعیلی همچنین نیابت قفضایی به دادگاه شاهین شهر اصفهان در مورد شهید حیدری ارسال شده است، تا اظهارات آنها اخذ و مشخص شود ورثه این دو شهید چه کسانی هستند که به عنوان اولیای دم حق تعقیب پرونده را دارند.

دادستان ایرانشهر افزود: نیابت قضایی و گواهی انحصار وراثت باید از دادگستری این دو شهرستان صادر و کپی آن به اصل پرونده ضمیمه شود.

خانی گفت: نظریات پزشکی قانونی در مورد رئیس پلیس آگاهی که در این درگیری مجروح شده نیز هنوز اعلام نشده و از طرفی برای وی نیز نیابت قضایی ارسال شده تا اظهارات گرفته شود و اگر نیاز به معاینه مجدد باشد به پزشکی قانونی معرفی شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

دادستان ایرانشهر در ارتباط با اینکه آیا اصل پرونده همچنان در دادگاه کیفری یک مطرح رسیدگی است، گفت: اصل پرونده جهت رسیدگی به اعتراض قرار بازداشت موقت متهمان به دادگاه کیفری یک ارسال شده بود که با تایید قرار بازداشت متهمان آنها تا دو ماه دیگر در زندان هستد و اصل پرونده به شعبه ارجاع داده شده است.

او افزود: طبق قانون هر دو ماه یک بار قرار تامینی که برای هر کس صادر می‌شود ابقا و به متهمان ابلاغ می‌شود و حسب مورد متهمان طبق قانون می‌توانند به قرار تامین اعتراض کنند تا این موضوع در مرجع بالاتر رسیدگی شود که با مستندات و دلایل موجود در پرونده قرار بازداشت موقت یا تایید و یا به قرار دیگری تبدیل شود که در این پرونده قرار بازداشت متهمان تایید شد.

دادستان ایرانشهر گفت: رسیدگی به پرونده‎هایی این چنینی زمان‌بر خواهد بود چرا که از طرفی نیازمند ارسال نیابت قضایی و ضمیمه آن به پرونده هستیم و از سوی دیگر حصول نتیجه نیازمند کار کارشناسی است.

خانی گفت: همچنین از مخابرات نیز استعلاماتی صورت گرفته که هنوز پاسخ آن اعلام نشده است.

خانی پیش از این در ارتباط با اسلحه و مهماتی که در جریان درگیری با اشرار کشف شده بود، گفت: مهمات به منظور بررسی بیشتر به پلیس آگاهی ارسال شده بود که پس از کارشناسی و حصول نتیجه مورد مشابهی کشف نشد و در حال حاضر از سلاحی که اشرار در درگیری استفاده کرده بودند در صحنه جرم دیگری استفاده نشده است، چنانچه موردی مشخص شود متعاقبا پلیس آگاهی آن را اعلام می‌کند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، اوایل بهمن ماه سال 94 بود که ماموران نیروی انتظامی ایرانشهر در پیگیری پرونده سرقت مسلحانه به سرنخ تازه‌ای در این شهرستان رسیدند و منزلی را در خیابان کشاورز جنوبی ایرانشهر که 4 نفر از اشرار و سارقین مسلح در آن سکونت داشتند را شناسایی کردند.

سارقان و اشرار مسلح با گروگان‌گیری خانواده‌ای سعی بر متواری‌شدن از منطقه را داشتند که با هوشیاری پرسنل انتظامی در 2 ساعت درگیری خانواده آزاد و دو تن از اشرار دستگیر شدند، دو تن دیگر حین فرار از دست پلیس به خانه‌ یکی از اهالی هجوم برده و اعضای آن را به گروگان گرفتند که پلیس سریعا جهت آزادی گروگان‌ها اقدام می‌کند؛ که در پی درگیری ماموران ناجا با این افراد 2 پرسنل انتظامی ایرانشهر به شهادت رسیدند و دو شرور نیز به هلاکت می‎رسند.

105105

کد خبر: 625567

وب گردی

وب گردی