جزئیات ۵برنامه کارگروه سه جانبه ملی/ تعیین افزایش حق مسکن کارگران

نشست کارگروه مشاوره سه جانبه ملی در سه شنبه هفته جاری با ۵ دستور کار مهم از جمله تعیین تکلیف افزایش حق مسکن امسال کارگران از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان در ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، کارگروه مشاوره سه جانبه ملی این هفته نشستی با ۵ موضوع مهم و اساسی در حوزه بازار کار و اشتغال برگزار خواهد کرد. در نامه ای که از سوی معاون روابط کار وزارت کار برای نمایندگان گروه های مختلف کارگری و کارفرمایی ارسال شده، تعیین تکلیف افزایش حق مسکن امسال کارگران و مشمولان قانون کار از ۲۰ هزار تومان در هر ماه به ۴۰ هزار تومان به عنوان اولین دستور کار برنامه ریزی شده است.

این کارگروه قرار است در این هفته درباره بحران قیمت تمام شده در تولید، بحران صندوق‌های بازنشستگی، ساماندهی قراردادهای کار که در سال‌های اخیر از چالش‌های جدی و مهم شاغلان است و همچنین ساماندهی و توانمندسازی ساختار تشکل های کارگری و کارفرمایی تصمیم‌گیری کند.

در صورتی که این کارگروه بتواند در نشست روز سه شنبه خود درباره افزایش حق مسکن کارگران به جمع بندی برسد، نامه ای از سوی وزیر کار خطاب به رئیس جمهور و یا معاون اول وی ارسال می شود که طی آن خواسته می شود تا هیات وزیران افزایش حق مسکن کارگران را تصویب و تایید کند.

در عین حال، با توجه به روند موجود، حتی اگر حق مسکن امسال نیز افزایش یابد، مبلغ ۲۰ هزار تومان به عنوان حق مسکن در فروردین ماه معوق خواهد شد و احتمالا باید در اولین ماه پس از تصویب در هیات وزیران پرداخت شود.

102/602

کد خبر: 625616

وب گردی

وب گردی