ولایتی: ایران از اول انقلاب تمرکز خود را بر همکاری با کشورهای عدم تعهد گذاشته است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران از ابتدای انقلاب تمرکز خود را بر همکاری با کشورهای عدم تعهد به ویژه هند متمرکز کرده است و بسیار خوشحالیم که روابط دو کشور رو به توسعه است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه در دیدار با خانم سوشما سواراج افزود: روابط جامع با هند برای ایران دارای اهمیت است و نه تنها توافق میان دو کشور بلکه سه کشور ایران، هند و افغانستان و به ویژه در حوزه ترانزیت برای ما دارای اهمیت است.
ولایتی به روابط فرهنگی میان هند و ایران اشاره کرد و گفت: در بحث روابط فرهنگی مشترکات فراوانی بین دو کشور وجود دارد که این روابط دوستانه و برادرانه دو کشور می تواند تاثیر مثبتی در بهبود روابط و روابط دو کشور و منطقه داشته باشد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به سابقه همکاری کشورهای جنبش عدم تعهد اشاره کرد و گفت: علیرغم تمام تلاش هایی که از ابتدای تشکیل این جنبش صورت گرفته است هنوز پتانسیل های فراوانی در آسیا و میان کشورهای عضو عدم تعهد وجود دارد که برای فعال سازی این ظرفیت ها باید تلاش کرد.
به گزارش ایرنا در ادامه این دیدار وزیر خارجه هند ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مقامات ایرانی گفت: هند و ایران از تمدن عمیقی برخوردار هستند؛ بنابر این روابط دو کشور بسیار عمیق است و تلاش هایی را در جهت توسعه روابط به ویژه سیاسی و اقتصادی داشتیم.
وی با اشاره به توافق هسته ای میان ایران و 1+5 گفت : تمایل خود را برای گسترش همکاری با ایران اعلام می کنم.

201/201

کد خبر: 625656

وب گردی

وب گردی