بازی های خشن رایانه ای و فیلم های ماهواره  اصلی ترین دلیل خشونت در جامعه

حادثه قتل ستایش قریشی بازتاب زیادی در کشور و خارج کشور داشت و هر کس از زاویه ای این موضوع را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد . در این میان یک رفتار شناس با نگاهی متفاوت به موضوع قتل دلخراش ستایش پرداخته و فیلم های ماهواره ای و بازی های خشن رایانه ای را عامل اصلی این گونه خشونت ها می داند.

زهره حاجیان- ایسکانیوز : از دکتر مجید ابهری در پاسخ به تبعات اجتماعی اتفاقی که در ورامین افتاد می گوید:خشونت رفتار پرخاشگرانه ای است که بخاطر ضعف تربیت خانوادگی ،فقدان مهارت کنترل رفتار, اتفاق می افتد. نوجوانان و جوانان در دوران بلوغ (یک سال قبل ، طول دوران و یک سال بعد )دچار پرخاشگری می شوند که ممکن است منجر به آسیب مادی و جانی به خود و دیگران شوند.

این رفتار شناس می گوید: گسترش روزافزون بازی های رایانه ای که مملو از صحنه های خشن و کشت و کشتار است به همراه فیلم ها و سریال های ماهواره ای باعث توزیع و تشدید خشونت در نوجوانان و جوانان می شود.

ابهری می گوید: فیلم ها و نماهنگ های کوتاه که در شبکه های اجتماعی تلفن همراه دست به دست می چرخد و روز به روز افزایش می یابد موجب تشدید خشونت همراه با سنگدلی در کودکان و نوجوانان و جوانان می شود. از آزار حیوانات به صورت بسیار خشن تا سر بریدن و قتل انسان های دیگر باعث زشتی زایی و آزادسازی خشونت می شود.

او با اشاره به اینکه بیان عریان بعضی از آسیب های اجتماعی به ویژه در روزنامه های زرد و بزرگنمایی برخی از آنها نوجوانان و جوانان کنجکاو را تحریک به تکرار آن رفتارها می کند می گوید: کمبود سطح نشاط در جامعه و عدم نظارت برگسترش این گونه فیلم ها و نرم افزارها و همچنین جای خالی آموزش و تمرین زندگی انسانی باعث گسترده شدن این نوع از خشونت در جامعه می شود.

ابهری مدیریت اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ایجاد ورزش های رایگان برای آنها را ضروری می داند و می گوید: باید در حوزه جوانان برنامهریزی ها دقیق باشد.

او در پاسخ به این سوال که به نظر شما رسانه ها واقعا در جریان قتل ستایش بزرگ نمایی می کنند؟می گوید: بله بعضی از رسانه های زرد بزرگنمایی می کنند و تیترهای عجیب و غریب می زنند و به اعتقاد من از نظر رفتارشناسی در کنار بیان بعضی از اخبار و آسیب ها باید دلایل ارتکاب آنها کالبدشکافی شود و همراه با آموزش و پیشگیری به جامعه منتقل شود.

ابهری می گوید: باید ببینید وقتی یک جوان 15 ساله غریزه جنسی دارد این فیلم ها را هم در گوشی ها می بیند و تحریک می شود دیگر نمی فهمد این دختر بچه 6 سالش است و یا یک پسر 27 ساله در همان پاکدشت متاسفانه به یک دختر 3 ساله تجاوز می کند مشکل کار از کجاست.

او می گوید: متاسفانه فرد متجاوز در آن لحظه متوجه نمی شود و وقتی به خود می آید و از خود می پرسد حالا باید چه کار کنم ؟

می کشد، اسید می ریزد، آتش می زند ...

105105

کد خبر: 625717

وب گردی

وب گردی