عارف یا لاریجانی؟

پیروزی بی‌حرف و حدیث اصلاحات در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث شد تا معادلاتی که تا پیش از این درباره تعیین «رییس» مطرح می‌شد، تغییر کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آستان، قائم مقام حزب اعتماد ملی می گوید:پیروزی بی‌حرف و حدیث اصلاحات در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث شد تا معادلاتی که تا پیش از این درباره تعیین «رییس» مطرح می‌شد، تغییر کند.

وی ادامه داد: آنچه تا قبل از این عنوان می‌شد و قرار گذاشته شده بود، این بود که نمایندگان اصلاح طلب در رویارویی احتمالی علی لاریجانی با غلامعلی حداد عادل، ریس دوره‌های هشتم و نهم را برای ریاست در مجلس دهم مد نظر قرار بدهند. اما حالا که ترکیب مجلس، به گونه‌ای کاملا غیرقابل پیش بینی شاهد اشتراک سهم، تغریبی بین سلیقه‌های اصولگرایی و اصلاح طلبی است.

رسول منتجب نیا در ادامه اظهار داشت: می‌توان محمدرضا عارف را یکی از گزینه‌های محتمل برای نشستن بر صندلی اول صحن بهارستان قلمداد کرد. چرا که دلیلی نیست که اصلاح طلبان از شانس بالایی برای انتخاب رییسی اصلاح طلب برای پارلمان دارند، این فرصت را قدر ندانند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی بیان کرد: به هر حال آقای عارف در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با «کناره گیری» و در فضای انتخاباتی مجلس با «تلاش در برای وحدت» نشان داد که هم مختصات سیاست را به خوبی می‌شاسد و هم اینکه حاضر است تا هر هزینه‌ای که لازم باشد را در راستای اهداف اصلاج طلبی جبهه اصلاحت متحمل شود.

وی گفت: پس با توجه به کنار رفتن حداد عادل، می‌توان متصور شد که عارف و لاریجانی وارد رقابتی جدی برای کسب ریاست قوه مقننه شوند. آن وقت است که هر کسی که بیشتر رای آورد، رییس می‌شود.

او در پایان خاط نشان کرد: فقط تاکید می‌شود که فضای اصلاحات به گونه‌ای نیست که آن‌ها بخواهند به راحتی چشمشان را به روی صندلی ریاست ببندد. باید منتظر ماند و دید روند به چه شکلی خواهد بود، علی لاریجانی برای سومین بار متوالی رییس می‌شود، یا مجلس بعد از سه دوره وقفه رییسی اصلاح طلب را به خود خواهد دید.

202/201

کد خبر: 625744

وب گردی

وب گردی