گرامیداشت هفته سلامت در واحد علوم دارویی

پزشک معتمد واحد علوم دارویی از انجام تست قند، فشارخون و آموزش تغذیه مناسب جهت پیشگیری و مبارزه با دیابت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهران صاحب زمانی، پزشک معتمد واحد دارویی، همزمان با گرامیداشت هفته سلامت از 1 تا 7 اردیبهشت ماه، از برنامه های معاونت دانشجویی- فرهنگی واحد علوم دارویی نظیر انجام تست قند خون، فشار خون و معاینات عمومی و دوره های آموزشی پیشگیری و مبارزه با دیابت خبر داد.

صاحب زمانی در خصوص شعار هفته سلامت سال 95 که غلبه بر دیابت نامگذاری شده است گفت: دیابت یکی ازبیماری‌های رایج و رو به رشد دنیای مدرن امروزی است که بیشتر ناشی از تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه افراد می‌باشد. هم اکنون تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا به دیابت هستند و تعداد بیشماری نیز در زمره افراد پیش دیابتی قرار می‌گیرند. این گروه از جمله افرادی هستند که سطح قندخون آنها به گونه ای است که در 10 سال آینده ابتلا به دیابت آن‌ها را مسلم و قطعی می‌کند و بدتر از آن این است که اغلب این گروه از خطری که آنها را تهدید می‌کند اطلاع ندارند و افرادی هم که از این موضوع مطلع هستند هیچ تلاشی برای دوری از این تهدید نمی‌کنند.

او در ادامه در خصوص برنامه های معاونت دانشجویی- فرهنگی واحد علوم دارویی در هفته سلامت گفت: از روز چهارشنبه، 1 اردیبهشت ماه، استادان، کارکنان و دانشجویان با مراجعه به دفاتر پزشک معتمد واقع در دانشکده های داروسازی و علوم و فناوریهای نوین، می توانند از خدمات رایگان تست قند خون، فشار خون و معاینات عمومی توسط پزشکان معتمد استفاده کنند.

پزشک معتمد در پایان از کارگاه آموزشی پیشگیری ودرمان دیابت با انجام فعالیتهای بدنی خبر داد که در روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه از ساعت 14 الی 16 در سالن آمفی تئاتر دکتر شایورد واقع در دانشکده داروسازی با حضور دکتر مریم مصلحی شاد، مهندس پریسا زیارتی، دکتر یوسف رمضان، دکتر افشین جعفرپور، دکتر اکبر شمس و دکتر منصوره سادات موجانی از اعضای هیات علمی گروه صنایع غذایی واحد علوم دارویی که برای علاقمندان برگزار می شود، خبر داد.

لازم به ذکر است حضور عموم علاقمندان جهت شرکت در این کارگاه آزاد می باشد و همچنین به کارکنان گواهینامه داده خواهد شد

20101

کد خبر: 625864

وب گردی

وب گردی