نخستین شماره «کاغذ رنگی»  با طرح جلدی از امبرتو اکو منتشر شد

نخستین شماره مجله «کاغذرنگی» فصلنامه تخصصی ادبیات فارسی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اولین شماره فصلنامه‌ تخصصی کاغذرنگی در حوزه‌ علوم انسانی و در زمینه‌ ادبیات فارسی‌ منتشر شد. در این نشریه قرار است به معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته ادبیات ایران و جهان و‌ آثارشان پرداخته شود.

شماره نخست مجله کاغذرنگی با آثار و مقالاتی از استادن و بزرگان ادب و فرهنگ چاپ شده است. در این شماره ترجمه آخرین مصاحبه امبرتو اکو فیلسوف و رمان نویس ایتالیایی درباره اینکه چگونه کتابهایم را نوشتم ؟ درباره ی معین بسسیو شاعر فلسطینی،فریتس ولف،نقد سفرنامه ی حاج سیاح و جشن نوروز ، نوروز در شعر فارسی، و خاطرات نوروز ی اساتید علم و ادب و گزارشی از نمایشگاه وات دپاپ واقع در نشر ثالث رامی خوانیم .همچنین در بخش کتابخانه ی کاغذ با چندانتشارات وکتاب و رمان آشنا می شویم.

«کاغذرنگی» با این مطالب همراه است: «آغاز سخن»: اول دفتر به نام ایزد یکتا؛ و «بهاریه»: «یاد باد آن روزگاران» سعیده خجسته‌پور؛ «جشن نوروز» دکتر منصور ثروت، «همبرگر اسفناجی» دکتر سیدعلی محمد سجادی، «نوروز در شعر فارسی» دکتر احمد ابومحبوب؛ «جوراب اکبرآقا» دکتر عبدالحسین فرزاد؛ «چهره‌های ادبی»: «چطور کتاب‌هایم را نوشتم؟» گفت‌وگوی مارکوبلپولیتی با امبرتو اکو با ترجمه مهشید اسماعیلی؛ «شعر قوی‌ترین خاکریز در برابر دشمن، معین بسیسو» (شاعر مقاومت فلسطین) دکتر عبدالحسین فرزاد؛ «فریتس ولف» (خاورشناس و زبان‌شناس آلمانی) هانس هاینرش شدر با ترجمه کیکاوس جهانداری؛ «خاطره‌ای از نیما» هادی شفائیه.

بخش «کتابخانه» نیز به معرفی کتاب و گفت‌وگو با ناشران اختصاص دارد. همچنین در بخش گزارش مطلبی با عنوان «وات دِ پاپ» گزارشی از برپایی نمایشگاهی با همین عنوان (what the pop) منتشر شده است.

مجله «کاغذرنگی»؛ فصلنامه تخصصی ادبیات فارسی با صاحب‌امتیازی، مدیرمسئولی و سردبیری سعیده خجسته‌پور در 110 صفحه و با قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است. این مجله از چهارشنبه اول اردیبهشت بر پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار می گیرد.

502502

کد خبر: 625950

وب گردی

وب گردی