شرکت الکترونیکی چینی هواوی از هدست واقعیت مجازی خود موسوم به هواوی VR همراه با گوشی هوشمند P9 جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، هواوی VR به هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ شباهت دارد و به جای صفحه نمایش در قسمت جلوی دستگاه از تلفن هوشمند p9 یا p9 plus استفاده می کند که به عنوان صفحه نمایش و مغز کامپیوتر دستگاه است.

این دستگاه مانند هدست Gear VR مجهز به صفحه لمسی در یک طرف دستگاه است و زمانی که در داخل باکس هدست قرار می گیرد، به شما امکان استفاده از گوشی، تنظیم صدا و کنترل فوکوس را می دهد.

هر دو نسخه های گوشی P9 مجهز به صفحه نمایش 1080 پیکسلی است، بنابر این کیفیت خروجی تصویر دستگاه پایین خواهد بود. اما این امید وجود دارد که هواوی VR بین گوگل Cardboard و اکولوس Rift جایگاه خوبی را دست و پا کند.

همچنین به گزارش انگجت، این دستگاه با چهار هزار فیلم و 40 بازی آماده برای اجرا، همراه با صدها عکس پانوراما و تورهای مجازی ارائه می شود و برنامه نویسان در حال توسعه محتوای دستگاه هستند.

هواوی VR یک قابلیت ویژه هم دارد و آن صدای 360 درجه برای ویدیوهای 360 درجه است. هدست هوآوی 20 میلی‌ثانیه تاخیر دارد و زاویه ‌دید آن 95 درجه است. همچنین فیلتر نورآبی روی آن تعبیه شده است که گفته می‌شود برای چشم انسان مناسب‌تر است.

20103

کد خبر: 625976

وب گردی

وب گردی