وزرای علوم و آموزش فردا به کمیسیون آموزش می‌روند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اعضای این کمیسیون بر اجرای قانون سهم ۲۵درصدی معدل در کنکور تاکید دارند، تصریح کرد: برخی ناشران کتاب‌های آموزشی و مؤسسات کنکور به دنبال رایزنی با مسئولان برای لغو این قانون هستند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالوحید فیاضی با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری که قرار است فردا در مجلس تشکیل شود، گفت: این جلسه با محوریت تصمیم گیری درباره رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف سهم معدل در کنکور برگزار خواهد شد زیرا زمان زیادی تا کنکور سال 95 باقی نمانده و لازم است هرچه سریعتر در این خصوص تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: رأی کنکوری دیوان عدالت اداری یک رأی موردی به شمار می رود و نمی‌توان طبق قانون آن را به کل کشور تسری داد چراکه این قانون تاثیر معدل دوره سه ساله آموزش و پرورش در کنکور را مد نظر دارد.

وی تصریح کرد: رأی صادره در دیوان عدالت اداری نمی‌تواند نقض قانونی باشد که مجلس وضع کرده است؛ لذا کمیسیون آموزش وتحقیقات بر اجرای این قانون پافشاری دارند.

فیاضی با بیان اینکه در جلسه فردا نیز درباره این موضوع بحث و صحبت خواهد شد، افزود: ممکن است ایراد دیوان عدالت اداری بر آیین نامه سازمان سنجش و پذیش باشد، نه مصوبه مجلس؛ لذا فردا در این خصوص بحث خواهد شد.

وی بیان کرد: البته برخی همچون ناشران کتاب‌های آموزشی و مؤسسات کنکور پشت این ماجرا قرار دارند و به دنبال تحریک دانش آموزان و رایزنی با مسئولان دولتی و نمایندگان برای لغو این قانون هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: سهم معدل در کنکور در حال حاضر 25 درصد تعیین شده ولی طبق قانون مجلس قرار است این سهم به صورت پلکانی افزایش یافته و در نهایت منجر به حذف کنکور شود.

201/201

کد خبر: 626016

وب گردی

وب گردی