در نامه ای به رئیس جمهور: نمایندگان کنونی و منتخب استان سمنان در مجلس خواستار انتقال آب خزر به این استان شدند

نمایندگان شهرستان های استان سمنان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان منتخب استان در مجلس دهم در نامه ای به رئیس جمهور خواستار رفع مشکل کم آبی سمنان و انتقال آب دریای خزر به این استان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود در بخشی از این نامه آمده است: نقش بی بدیل آب در فرآیند توسعه بر کسی پوشیده نیست و کمبود شدید آن در استان ما کاملا آشکار است تا جایی که تبدیل به یک بحران منطقه ای شده است.
در ادامه نامه اضافه شد: طبیعتا تامین منابع با ثبات آب برای استان از جمله از طریق دریای خزر نه تنها می تواند باعث توسعه این استان در ابعاد مختلف گردد بلکه با توجه به شرایط ویژه استان و وسعت زیاد آن می تواند بر روی استان های جنوبی آن و حتی کل کشور تاثیر گذار باشد و از طرفی می تواند خطر بالا آمدن دریای خزر را که از طرف کارشناسان به عنوان یک خطر جدی برای آینده مطرح شده است را کمتر کند.
این نمایندگان مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی یادآور شدند: نکته حائز اهمیت دیگر این است که در بعضی از استان ها آب خلیج فارس با فاصله حدود ۷۵۰ کیلومتر یعنی چهار برابر مسافت آن از دریای خزر تا استان سمنان و با هزینه حدود سه برابر مصوب و در حال اجرا است ولی متاسفانه طرح مشابه آن با مسافت و هزینه به مراتب کمتر سال ها است که در پیچ و خم اداری و وزارت خانه ها متوقف شده است.
آنان در این نامه از دکتر روحانی خواستند که با توجه به اینکه این طرح به اندازه کافی مطالعه شده و سرمایه گذاران زیادی آماده اجرای آن هستند در سفر به استان سمنان این طرح را به عنوان مصوبه امید آفرین برای استان به تصویب برسد تا مردم از تدبیر و درایت آن دولت منتفع شوند.
امضاء نمایندگان کنونی و منتخب مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی ذیل این نامه درج شده است.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید امروز سه شنبه به استان سمنان سفر می کنند.

کد خبر: 626042

وب گردی

وب گردی