توسعه حوزه‌های علوم اسلامی در استان ها

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از توسعه حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان درهمه مراکز استان ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی گفت: در سال جاری اولویت ما این است که حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را به عنوان مرکز نشر نظام اندیشه دینی و گفتمان انقلاب در کشور معرفی و نهادینه کنیم.

پیگیری گفتمان دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی

او با بیان اینکه گفتمان دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی در سال جاری پیگیری می شود گفت: کنگره‌ای نیز در شهریورماه سال جاری با این عنوان برگزار می شود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: در حوزه منابع انسانی نیز سعی ما ارتقاء نقش تربیتی مدیران، به عنوان یک راهبرفرهنگی در سطح دانشگاه‌ها است که دراین زمینه نیز دوره‌های تخصصی مدیریت و تربیت اسلامی برگزار می شود.

او گفت: مسئله بعدی، که امسال به عنوان ماموریت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان پیگیری خواهد شد جهاد علمی و فرهنگی است

فعالیت ۵۰۰ گروه جهاد علمی و فرهنگی در حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان

حجت الاسلام حریزاوی گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ گروه فعال جهاد علمی و فرهنگی و ۲۰۰ گروه نیمه فعال در سطح حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان حضور دارند که در مجموع ۵۰۰ گروه می شوند.

او گفت: این افراد براساس مطالبات مقام معظم رهبری و امام راحل در حوزه‌های مربوط به دانشگاه اسلامی به شکل جهادی کار فرهنگی انجام می دهند که برنامه ما پیگیری این سیاست و افزایش گروه های جهاد علمی و فرهنگی است.

توسعه حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان در استان ها

حجت الاسلام حریزاوی همچنین در ادامه از توسعه مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خبر داد و گفت: تلاش می کنیم درهمه مراکز استان ها مراکز حوزه را گسترش داده و شعبه تاسیس کنیم ددر حال حاضر ۵ استان شعبه ندارد که راه اندازی حوزه در این ۵ استان در سال جاری و سال آینده پیگری خواهد شد.

20104

کد خبر: 626130

وب گردی

وب گردی