آموزش ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به عنوان سفیر سلامت

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آموزش ۵۰۰ هزار دانش‌آموز به عنوان سفیر سلامت، گفت: این طرح به متوسطه اول و ابتدایی تسری پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علی‌اصغر فانی در همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، گفت: یکی از سیاست‌های ما در دولت تدبیر و امید، توسعه مشارکت است.

او افزود: اعتقاد داریم وزارت آموزش و پرورش مسئولیت تعلیم و تربیت بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز را به تنهایی قادر به اداره نیست؛ لذا توسعه این مشارکت‌ها اعم از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در دستور کار ما است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشارکت دانش‌آموزان، مشارکت اولیای آنان و معلمین در سطح کشور، آموزش و پرورش را در رسیدن اهداف بلند کمک می‌کند.

فانی گفت: آموزش رفتارسازی، اصلاح بینش و نگرش توسط همسالان امکانپذیرتر است. دانش‌آموزان از همکلاسی‌های خود حرف‌شنوی دارند و بهتر عمل می‌کنند.

او با اشاره به طرح «سفیران سلامت»، گفت: تعداد ۵۰۰ هزار سفیر سلامت تحت آموزش قرار گرفته‌اند و می‌توانند مربیان خوب برای همکلاسیان، سفیران خوب برای خانواده‌ها و پیام‌آور جامعه برای ترویج سلامت باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت این کار مهم را دنبال می‌کند و امسال نیز شعار «مبارزه با دیابت» مطرح شده است تا سفیران سلامت خود را آماده مبارزه با دیابت کنند. البته فقط به دیابت اکتفا نکنند بلکه باید در تقویت مفاهیم سلامت‌محور، خودمراقبتی، ارتباط خانه و مدرسه، انتقال پیام سلامت به خانواده و افزایش مشارکت‌پذیری نیز موثر باشند.

فانی گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که رفتارسازی می‌کند و هنجار مورد قبول را ترویج می‌دهد، لذا می‌خواهیم در آینده طرح سلامت را به متوسطه اول و دوره ابتدایی نیز تسری دهیم.

20104

کد خبر: 626197

وب گردی

وب گردی