تکمیل زنجیره تجاری‌سازی سنسورهای میکرو و نانو در داخل کشور

یک فعال فناور گفت: زنجیره تجاری سازی و صنعتی سازی سنسورهای میکرو و نانو تکمیل شده است و در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش ایسکانیوز، نیما سیاف مدیرعامل شرکت سامانه تجهیز دانش؛ از شرکت کنندگان در چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با اشاره فعالیت این شرکت در تولید مجموعه تجهیزات و دستگاه‌های تولید، تجاری‌سازی و صنعتی‌سازی سنسورهای میکرو و نانو بیان کرد: در هر آزمایشگاه ایده هایی شکل می گیرد که رسیدن این ایده ها به مرحله تجاری و صنعتی نیازمند تجهیزات خاصی است و این شرکت دانش بنیان، به تولید تمامی نیازهای این چرخه می پردازد.

تامین کامل چرخه تجاری و صنعتی سازی سنسورهای میکرو ونانو

این فعال فناور، تولید و تامین کامل نیازهای چرخه تا صنعتی و تجاری سازی را از ویژگی بارز این شرکت دانش بنیان دانست و افزود: در تمام دنیا در هر یک از تجهیزات این زنجیره یک شرکت به صورت اختصاصی فعالیت می کند. اما از آن‌جایی‌که هدف شرکت ما از ابتدا تولید تجاری یک تراشه یا سنسور میکو و یا نانو بود، به مرور و با تلاش مختصصان، موفق شدیم تولید محصولات این زنجیره را به طور کامل انجام دهیم.

سیاف با بیان این که سامانه تجهیز دانش، فعالیت اصلی خود را در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و ساخت دستگاه های آزمایشگاهی معطوف ساخته، اظهار کرد: تمامی محصولات این شرکت حاصل تحقیق و پژوهش کارشناسان این شرکت و ایده برداری از دستگاه های با تکنولوژی بالای شرکت های مطرح غربی است .

وی افزود: این شرکت موفق به اخذ گواهی نامه CE صادرات اوپا شده است که وجود این استاندارد، نشان دهنده موفقیت در گذراندن مجموعه ای از تست های گوناگونی است که ضمن ایجاد امکان صادرات محصولات به کشورهای اروپایی، سطح کیفی این تجهیزات را بیان می کند.

وی ادامه داد: محصولات این شرکت شامل سامانه های تلفیقی مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی است که در آزمایشگاه های ساخت و آزمایش ادوات میکرونی و نانو شامل صنایع نیمه هادی، اپتیک، لیزر، مهندسی پزشکی و تجهیزات مرتبط با آزمایشگاه های فیزیک، شیمی،MEMS ، پلیمر و پتروشیمی کاربرد دارند.

حمایت سازنده در عرصه تولید و رقابت پذیری تولیدات داخلی

مدیر عامل سامانه تجهیز دانش، با اشاره به این که نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران، حمایت سازنده در مسیر تجاری سازی و رقابت بین المللی تولیدات کشورمان است، گفت: حمایت‌هایی که توسط معاونت علمی و فناوری از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه صورت می‌گیرد، می‌تواند ضمن کمک به بازار شرکت‌ها، آنان را در مسیر عرضه محصولشان در ابعاد بین المللی هدایت کند.

این فعال دانش بنیان افزود: اوج فعالیت شرکت ما از جایی بود که در دوره دوم این نمایشگاه موفق شدیم فروش داشته باشیم. چراکه لازمه اساسی برای شرکت‌ها وجود سفارش برای تامین زیرساخت هاست.

ضرورت توجه به استانداردها و سطح فناوری

مدیر عامل سامانه تجهیز دانش، با اشاره به اهمیت ملاک‌هایی چون وجود استانداردهای بین المللی و سطح فناوری برای حضور در نمایشگاه، گفت علاوه بر فروش شرکت ها، می‎بایست ملاک‌های مهم دیگری همچون استانداردهای کیفی محصولات و فناوری آن ها مد نظر قرار داده شود.

سیاف تاکید کرد: عدم توجه به این شاخصه‌ها می‌تواند منجر به عرضه و فروش محصولاتی در نمایشگاه شود که حائز کیفیت لازم نبوده و یا به دلیل عدم وجود خدمات پس از فروش مطلوب ماندگاری چندانی در بازار نداشته باشند. بنابراین توجه به ملاک‌هایی غیر از فروش همچون استانداردها و سطح فناوری‌ها امری ضروری است.

وی در پایان افزود: می‌بایست حمایت‌های صورت گرفته در قالب این نمایشگاه، با نگاهی آینده نگرانه صورت بگیرد تا شرکت ها را به جایی برساند که بتوانند با ایستادن روی پای خود، در عرصه رقابتی بازار بین المللی به عرضه و فروش محصولات خود بپردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت iranlabexpo.isti.ir مراجعه کنید.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور شرکت‌های دانش بنیان داخلی این حوزه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

20101

کد خبر: 626198

وب گردی

وب گردی