فن‌بازار منطقه‌ای در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری امضا شده بین پارک فناوری پردیس و جهاد دانشگاهی، مرکز فن بازار منطقه‌ای اردبیل در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، رامز نصیری صالح با اعلام این خبر افزود: فن‌بازارهای منطقه‌ای مراکزی هستند که تحت نظارت فن‌بازار ملی ایران و در همکاری نزدیک با نهادهای مرتبط با فناوری با هدف مدیریت و جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با دستاوردها و نیازهای فناوری منطقه و همکاری از طریق اشتراک این اطلاعات در سطح منطقه و یا سایر مناطق کشور ایجاد می‌شوند.

او گفت: فن بازار یا همان بازار فناوری، محلی برای مبادلات تکنولوژی و ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی است و نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را دارد.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در این بازار، فروشندگان تکنولوژی فرصت می‌یابند تا ایده‌ها و تکنولوژی‌های خود را در معرض نمایش گذاشته و برای آن‌ها اقدام به بازاریابی کنند، خاطرنشان کرد: در این بازار این امکان وجود دارد که متقاضیان تکنولوژی، تقاضاهای خود را مطرح کرده و به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه‌ها داشته باشند.

نصیری صالح توسعه اقتصادی دانش محور را ارزش‌آفرینی در جامعه از طریق دانایی، دانش و فناوری اعلام کرد و گفت: یکی از ساختارهایی که اخیرا برای تسهیل فعالیت‌های توسعه و مبادلات در کشور مورد استفاده قرار گرفته، "فن بازارها" هستند که جایگزینی نو برای زیرساخت‌های متعارف مبادله فناوری است محسوب می‌شوند و ارتباط بین منابع فناوری و کاربران را به شدت تسهیل می‌کنند.

او گفت: امیدواریم این مرکز بتواند با معرفی پتانسیل‌های استانی و هماهنگ کردن سرمایه گذاران و فناوران در توسعه همه جانبه استان نقش اساسی ایفا کند.

نصیری صالح، شناسایی شرکت‌های دارای پتانسیل فناوری و دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ...، انتقال تجربیات و دستاوردهای فناوری استان در بخش منطقه‌ای، تجاری‌سازی دانش و فناوری‌های تولید شده و تهیه بانک اطلاعاتی از ایده‌ها و تجارب فناوری استان را از مهم‌ترین کارکردهای مرکز فن بازار منطقه‌ای اعلام کرد.

او شناسایی نیازمندی‌های بخش صنعت در حوزه فناوری و دانش فنی، بررسی ظرفیت‌های موجود شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در خصوص ارائه و انتقال فناوری‌ها و دانش فنی به سایر شرکت‌ها در داخل و خارج کشور، جلوگیری از موازی‌کاری و هزینه‌کرد مجدد و تلاش در راستای همگرا کردن و هم‌افزایی فعالیت‌ها، ایجاد فرصت توسعه استان از طریق مبادلات فناوری ایجاد شده از طریق زیرساخت فن‌بازار منطقه‌ای، ایجاد بستری قابل رشد و بسیار لازم برای شهرک‌های صنعتی و شرکت‌ها و واحدهای تابعه جهت معرفی محصول یا عنوان کردن تقاضای فناوری در یک منطقه را از دیگر مزایای ایجاد مرکز فن بازار عنوان کرد.

20104

کد خبر: 626248

وب گردی

وب گردی