ارکستر سمفونیک تهران «نی نوا» را در  چین اجرا می کند

ارکستر سمفونیک تهران برای اجرا در اختتامیه جشنواره بین‌المللی بهاری شانگهای چین قطعه «نی‌نوا» اثر حسین علیزاده را انتخاب کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، علی رهبری - مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران - گفت: ما اردیبهشت‌ماه به شانگهای سفر خواهیم کرد و رپرتوآر اجرا را نیز تعیین کرده‌ایم. در این کنسرت علاوه بر قطعه «نی‌نوا» اثر حسین علیزاده، «پرنده آتشین» اثر استراوینسکی‌ و سمفونی «فانتاستیک» اثر برلیوز را اجرا خواهیم کرد.

او درباره اجراهای پیش روی ارکستر سمفونیک در تهران نیز توضیح داد: تمرین‌ها از دو روز پیش آغاز شده است و بچه‌ها بیشتر از انتظار من، خوب کار کرده‌اند. به احتمال زیاد، 15 و 16 اردیبهشت‌ماه اجرایی خواهیم داشت و از چایکوفسکی قطعه‌ای را اجرا خواهیم کرد.

رهبری همچنین اظهار کرد: ارکستر سمفونیک تهران پس از آزمون‌هایی که از نوازندگانش گرفت، جوان شده است و نوازندگان ویلن و ویلنسل نیز به ما اضافه شده‌اند. نوازندگان بین 20 تا 30 سال سن دارند و همه‌چیز خوب پیش می‌رود.

او بیان کرد: ما در حال حاضر با حمایت‌های وزیر ارشاد و معاون او، یک قدرت معنوی گرفته‌ایم، زیرا آن‌ها پشت ارکستر را گرم کرده‌اند و این موضوع برای من بسیار لذت‌بخش است.

رهبری در پاسخ به این پرسش که آیا ارکستر سمفونیک در روزهای عادی، اجرایی با لوریس چکناواریان خواهد داشت؟ گفت: آقای چکناواریان مشغول تمرین با ارکستر ملی است و قرار نیست اجرایی با ارکستر سمفونیک تهران داشته باشد.

این هنرمند درباره وضعیت قرارداد نوازندگان نیز بیان کرد: قرار است نوازندگان در چند روز آینده، قراردادهای‌شان را امضا کنند. من تلاش کرده‌ام که نتیجه این کار، یک قرارداد حرفه‌ای باشد.

رهبری در بخش پایانی سخنانش، گفت: برنامه اجرای ارکستر سمفونیک در افتتاحیه فستیوال بروکنر اتریش در سال آینده هنوز پابرجاست. این در حالی است که برنامه افتتاحیه امسال توسط ارکستر کره جنوبی اجرا شد.

507502

کد خبر: 626251

وب گردی

وب گردی