انتقاد تابش به روند بررسی بودجه در صحن مجلس  و توضیح ابوترابی فرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل بسته شدن بودجه عمومی و نهایی شدن وضعیت منابع ‌آن‌ها بسیاری از پیشنهادات نمایندگان قابل طرح در صحن علنی نبود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 31 فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی به چند مورد از عدم رعایت قوانین آئین نامه داخلی مجلس در صحن با استناد به مواد 18، 197، 198، 186 و 148 آیین نامه داخلی، نسبت به کم توجهی به آئین نامه در اداره جلسات صحن علنی و اینکه به اخطارها و تذکرات نمایندگان توجهی نمی‌شود، انتقاد کرد و گفت: در مواردی هم که هیئت رئیسه به نمایندگان اجازه صحبت می دهد، به پیشنهاد و اخطار آن‌ها به طور کامل و دقیق ترتیب اثر داده نمی‌شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه نسبت به اینکه تحت عنوان «ویرایش» مطالبی کم و زیاد و متن تصویب شده تحت عنوان «رفع ابهام» رد می‌شود، همچنین تحت عنوان «اصلاح عبارتی» مواردی را مصوب تلقی و بدون اتمام بخش درآمدی بودجه ورود می‌شوید انتقاد کرد و گفت: طبق قانون با ورود به بخش هزینه‌ای دیگر نمی‌توان درآمدی را تصویب کرد.

تابش در ادامه توضیح داد: در صفحه 4 گزارش یک شوری، بالای صفحه، زیر تبصره الحاقی نوشته؛ «جدول شماره 16 ماده واحده به شرح زیر اصلاح شد» و داخل پرانتز نوشته شده است؛ «به کمیسیون ارجاع داده نشده است.» با این اوصاف این سوال مطرح است چطور می‌شود موردی که به کمیسیون ارجاع نشده‌ را چاپ کرد و در ادامه آن را به رأی‌گیری گذاشت؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: این موارد به طور واضح خلاف قوانین آئین نامه داخلی مجلس است بنابراین لطفا در این زمینه توضیح دهید.

ابوترابی‌فرد: بسیاری از پیشنهادات نمایندگان را به دلیل بسته شدن بودجه عمومی قابل طرح نبود

محمد‌حسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکرات تابش توضیح داد: ما بسیاری از پیشنهادات نمایندگان را به دلیل آنکه بودجه عمومی بسته شده و منابع آن‌ نهایی شده، قابل طرح ندانستیم و تنها چند تبصره را به کمیسیون ارجاع داده که کمیسیون تلفیق نیز به این تبصره‌ها رسیدگی کرد و پس از 48 ساعت در دستور کار قرار گرفتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: همچنین در مورد تذکر به اینکه جدول شماره 16 ماده واحده اصلاح شده و مطلب داخل پرانتز مبنی بر اینکه به کمیسیون ارجاع نشده است، باید توضیح دهم؛ این یک مشکل چاپی است و در اصلاحیه پیوست شماره 3 این مطلب اصلاح شده است.

203/201

کد خبر: 626270

وب گردی

وب گردی