معاونت امور زنان با عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب مخالف است /واقعیت‌ها پشت چنین جهت‌گیری‌هایی پنهان شده است

دبیر کارگروه خانواده سالم معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای ساماندهی زنان کارتن‌خواب کم بوده است، گفت: سازمان‌هایی مانند بهزیستی، شهرداری و استانداری تهران سازمان‌های اصلی متولی این موضوع هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنادکتر عالیه شکربیگی گفت: به نظر می‌رسد سازمان‌های مرتبط با زنان آسیب‌دیده، لازم است به شرایط زندگی این افراد توجه بیشتری کنند و فرزندان زنان کارتن‌خواب را تحت کنترل و مراقبت قرار دهند ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

او در ادامه گفت: زنان کارتن خواب فاقد خانواده سالم و پایدار و امکانات لازم برای به دنیا آوردن فرزند هستند. بچه‌ای که در چنین شرایطی متولد شود، نمی‌تواند زندگی مطلوبی داشته باشد.

این جامعه‌شناس با تاکید بر ضرورت توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد برای ساماندهی زنان کارتن‌خواب گفت: ما صرفا از سازمان‌های دولتی توقع خدمات‌رسانی داریم اما نهادهای مدنی و سمن‌ها نیز می‌توانند در ساماندهی زنان کارتن‌خواب و فرزندانشان نقش موثری ایفاء کنند.

او با اشاره به مشکلات سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: متاسفانه در سازمان‌ها رابطه به جای ضابطه حاکم است. در این شرایط سمن‌هایی که قصد طی مراحل قانونی برای ثبت سمن و دریافت وام دارند با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. من هم در سال 93 با چنین مشکلاتی برای دریافت وام برای سازمان‌مردم نهاد خود مواجه شدم.

دبیر کارگروه خانواده سالم معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اظهار نظر معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره زنان کارتن‌خواب گفت: مولاوردی مخالف عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب است و این موضوع سیاست معاونت امور زنان و خانواده نبوده و نیست.

شکربیگی در ادامه با اشاره به فضا سازی‌های صورت گرفته پیرامون موضع معاونت امور زنان و خانواده در خصوص زنان کارتن‌خواب گفت: زمانی که زن کارتن خواب بدون هیچ امکاناتی بچه‌ای را به دنیا بیاورد و فرزند او در خیابان بزرگ شود، آسیب‌های اجتماعی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود اما جهت‌گیری‌های سیاسی متاسفانه مانع توجه به واقعیت‌های اجتماعی شده و این واقعیت‌ها پشت چنین جهت‌گیری‌هایی پنهان شده است ولی اگر خواهان کمک به مردم هستیم باید از سیاست‌زدگی دوری کنیم و از برچسب‌زنی و انگ‌زنی بپرهیزیم.

105105

کد خبر: 626296

وب گردی

وب گردی