کمالی :بعد از انتخابات درباره ادامه حیات و یا تعطیلی شورای ائتلاف تصمیم گیری می شود

رئیس کارگروه سیاست گذاری و برنامه ریزی انتخاباتی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: شورای عالی سیاست گذاری کمیته ای را برای برنامه ریزی مرحله دوم انتخابات تشکیل داده است که شامل کمیته های مختلفی است و طی یکی دو روز آینده لیست نهایی ائتلافی امید که در ۷ یا ۸ حوزه در حال گفت و گو است، اعلام می شود.

به گزارش ایسکانیوز،حسین کمالی ، درباره برنامه های شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان برای دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات دور دوم که ادامه همان مرحله اول انتخابات مجلس است، شورای عالی سیاست گذاری کمیته ای را برای برنامه ریزی تشکیل داده است و این کمیته کارش را آغاز کرده و چند جلسه هم برگزار کرده است.

رئیس کارگروه سیاست گذاری و برنامه ریزی انتخاباتی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: در این جلسات، سیاست های ایجابی در دستور کار قرار گرفته است که به انتخاب نامزدهای مورد نظر اصلاح طلبان و حامیان دولت منجر می شود.

وی تصریح کرد: چگونگی ورود به انتخابات در بخش اجرایی و عملیاتی تا حد زیادی در اکثر مناطق روشن شده است و در یکی دو روز آینده هم درباره چند حوزه باقی مانده تصمیم گیری می شود و لیست نهایی اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد برنامه ریزی دور دوم انتخابات مجلس یادآور شد: در ۷ یا ۸ حوزه همچنان گفت و گو ادامه دارد. بنابراین در حد امکان در همه حوزه ها باید به یک تفاهم و ائتلاف برسیم و نتیجه ای بگیریم که مردم بتوانند به نامزدهای لیست ائتلافی اصلاح طلبان حامی دولت رای دهند.

کمالی با بیان اینکه اگر در این مرحله از انتخابات هم مثل دور اول یکپارچه عمل کنیم می توانیم نتیجه مورد نظر را به دست آوریم، گفت: در صورت به نتیجه رسیدن و ائتلاف در همه حوزه ها لیست امید می تواند نقش خودش را به درستی ایفا کند و اکثریتی که اصلاح طلبان در دور اول انتخابات به دست آوردند می تواند در دور دوم هم تکرار شود.

وی افزود: با به دست آوردن اکثریت قاطع در مجلس آینده است که اصلاح طلبان و حامیان دولت می توانند روی برنامه های پیشنهادی مورد حمایت مردم تاکید کنند و آنها را به شکل قانون به تصویب برسانند و به وعده های انتخاباتی خود عمل کنند.

رئیس کارگروه سیاست گذاری و برنامه ریزی انتخاباتی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: اگر اصلاح طلبان در اقلیت باشند، (هر چند یک اقلیت قوی) نمی توانند نقش جامع و کاملی در روند برنامه ها و مصوبات مجلس داشته باشند، اما اگر این نقش اکثریتی باشد، قطعا موظف می شوند در چارچوب قانون اساسی و قوانین برنامه ، مواردی را مصوب کنند که پاسخگوی وعده های داده شده به مردم باشد.

رئیس ستاد برنامه ریزی دور دوم انتخابات مجلس درباره کمیته های شکل گرفته برای مرحله دوم انتخابات گفت: کمیته های مختلفی مثل کمیته رسانه، تبلیغات، قومیت ها، جوانان، زنان و کمیته کارگری در همه مناطق تشکیل شده وسازماندهی شده اند و اگر به همین روال پیش بروند قطعا می توانیم به نتیجه دلخواه برسیم.

کمالی در پاسخ به این پرسش که بعد از برگزاری مرحله دوم انتخابات آیا شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با این شکل و عنوان همچنان به کار خود ادامه می دهد؟ گفت: در این مرحله؛ شورای عالی یک شورای ائتلافی است که با ائتلاف احزاب مختلف اصلاح طلب برای انتخابات مجلس شکل گرفته است و بعد از انتخابات خود شورا تصمیم می گیرد که چه رویکردی داشته باشد و آیا اصلا شورای ائتلاف ادامه حیات بدهد یا تعطیل شود.

203/201

کد خبر: 626297

وب گردی

وب گردی