انهدام  باند حرفه ای  قاچاق / ۳۰میلیارد تومان عتیقه و سنگ قیمتی قاچاق کشف شد

پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، با انهدام باند حرفه ای قاچاق، ۳۰ میلیارد تومان اشیاء عتیقه و سنگ های گران قیمت را در مشهد کشف کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سردار بهمن امیری مقدم گفت: با کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و سنگ های قیمتی توسط تعدادی از افراد سودجو به کشورهای حاشیه خلیج فارس تیمی مجرب از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اداره اطلاعات جنایی با استفاده از اطلاع به دست آمده تحقیقات گسترده ای را در این خصوص شروع کردند.

سردار امیری مقدم گفت: تیم رسیدگی کننده پرونده با شناسایی اعضای این باند حرفه ای در شهر مشهد آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند و سرانجام روز گذشته در اقدامی غافلگیرانه اعضای این باند را در حال دلالی سنگ های گران قیمت دستگیر کردند.

او گفت: در این عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی در بازرسی از مخفیگاه آنها یک عدد سنگ زمرد، ‌دو عدد گردنبند الماس، یک عدد گردنبند کهربا، یک عدد انگشتر با نگین، هشت عدد نگین سبز رنگ، دوازده عدد نگین آبی کوچک و یک عدد نگین آبی بزرگ (یاقوت)، دو عدد نگین سفید رنگ، دو عدد انگشتر بدون نگین، سه عدد شناسنامه صادره برای گردنبندها و سنگ زمرد، چهار جلد کتب قدیمی، یک جلد قرآن قدیمی کوچک و یک قبضه کلت ساچمه ای کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه برابر نظریه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالاهای کشف شده ۳۰ میلیارد تومان برآورده شده افزود: در این زمینه هشت نفر دستگیر و پس از بازجویی های تکمیلی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

105105

کد خبر: 626343

وب گردی

وب گردی