مطهری نژاد: تخریب دولت بی انصافی سیاسی و عدم توجه به مصالح جامعه است

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت : حملات به دولت  بیشتر جنبه سیاسی دارد و کسانی که بازنده صحنه اجتماعی هستند و مردم آنها را رد کردند می خواهند از مردم انتقام بگیرند.

میرزابابا مطهری نژاد در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون تصویب لایحه حذف یارانه پردرآمدها با بیان اینکه از مجلس برای کمک به دولت در این زمینه باید تشکر کرد، گفت : قانون حذف یارانه پر درآمدها قانون خوبی است . عارضه ای که ناخواسته بر پیکره اقتصاد جامعه وارد شد و از ابتدا مسیری اشتباه بود به سرانجا رسید . به دلیل اینکه به لحاظ تبعات اجتماعی مشکلاتی را در بر دارد کسی جرات نمی کرد این اشتباه را بر طرف کند و می خواستند به صورت گام به گام این کار را انجام دهند که مجلس به دولت کمک کرد .

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه دولت با قانون حذف یارانه پردرآمدها مخالف نیست بلکه به فکر تبعات اجتماعی آن است گفت: برای کمک کردن به اقشار آسیب پذیر واقعی نیاز نیست قانون پرداخت یارانه باشد لذا دولت می تواند با قوانین موجود راه حل هایی را پیدا کند و به آن قشری که در اجرای قانون واقعا نادیده گرفته شده اند رسیدگی کند.

او با اشاره به اینکه قانون حذف یارانه سه دهک پردرآمد خوب است به شرط اینکه آنچه که از محل هزینه کم می شود به عنوان یک درآمد محسوب تلقی شده و باید در جای درست هزینه شود گفت: گرچه مجلس هم محل هزینه را پیش بینی کرده است اما بخش درآمد حاصل از حذف یارانه را باید مورد بررسی قرار داد تا اگر پیش بینی مجلس مناسب نیست و می توان درآمد مذکور را درآمد را در جای مناسب تری صرف کرد تدبیری در این زمینه اندیشیده شود .

مطهری نژاد بیان کرد: وظیفه رسانه ها این است که مردم را متقاعد کنند یارانه کمکی به آنها نکرده و نمی کند و حذف آن نگرانی ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با اشاره به تخریب هایی که علیه دولت و عملکرد آن در برجام می شود، گفت: تخریب دولت بی انصافی سیاسی و عدم توجه به مصالح جامعه است؛ هیچ کس نمی تواند بگوید که اگر یک دفعه آثار و پیامدهای مثبت برجام وارد جامعه می شد خوب نبود و من هم معتقدم خوب بود و این معناش این نیست که حالا که پیامد مثبت برجام با آن سرعتی که مورد انتظار ما بود متوجه جامعه نشده و ممکن است با تاخیر صورت گیرد بیاییم اصل قضیه را نفی کنیم.

او با تاکید براینکه به سر انجام رسیدن مذاکرات کار بسیار مثبتی بود افزود: باید با تدبیر همه مزایایی برجام را برای جامعه کشف کرد و این حملاتی که به دولت می شود به بهانه اینکه مدتی از برجام گذشت اما آثار آن پیدا نیست باید گفت اصل موضوع که قطع نشده و قابل پیگیری است و در صورت حمایت از آن به تدریج فوایدش به جامعه بر می گردد.

مطهری نژاد گفت : حملات به دولت بیشتر جنبه سیاسی دارد و کسانی که بازنده صحنه اجتماعی هستند و مردم آنها را رد کردند میخواهند از مردم انتقام بگیرند؛ از رسانه ها انتظارمی رود به کمک دولت بیایند و استدلال و حرفهای دولت و کارشناسان را درست منعکس کنند و نگذارندبی مهریهای صدا و سیما افزایش پیدا کند و و با آگاهی بخشیدن به مردم افکار عمومی را مطالبه گر کنند تا این مسئله مرتفع شود.

203/201

کد خبر: 626443

وب گردی

وب گردی